اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشکیل هیأت مقررات‌زدایی با نمایندگانی از سه قوه

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا تسهیل ایجاد کسب و کار و حذف مقررات زائد و بروکراسی در این مسیر، هیأت مقررات‌زدایی شامل سه قوه ایجاد کردیم با ایجاد درگاه ملی کسب و کار مسیر مجوازات از طریق آن تسریع می‌شود.

تشکیل هیأت مقررات‌زدایی با نمایندگانی از سه قوه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا فولادگر ظهر امروز در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر اظهار کرد: فضای کسب و کار در سال‌های اخیر در اقتصاد کشور به عنوان بحث نو و مهم مورد توجه قرار گرفته و در قانون هم آمد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی اقداماتی که انجام شده باید طوری شود که نتیجه را در عمل ببینیم، باید توجه داشت رشد در شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار در حوزه جهانی رقابت وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مشکلات داخلی نسبت به تحریم‌های خارجی بیان داشت: مولفه‌های محیطی کسب و کار دست خودمان است، بروکراسی و تعدد مراکز موازی و... در در داخل کشور است و باید خودمان حل کنیم؛ در همین راستا هیأت مقررات‌زدایی با نمایندگانی از سه قوه ایجاد کردیم که در حال تعریف وظایف بیشتر برای آن‌ها هستیم و قرار است درگاه ملی کسب و کار ایجاد شود که مسیر مجوزات از طریق آن تسریع می‌شود.

فولادگر ادامه داد: هم در قانون کار و هم در تامین اجتماعی اصلاحاتی را انجام دادیم و چند بخش را در کتاب قانون کار که بسیار هم سخت بود تغییرات دادیم و اصلاحاتی که انجام شد بسیار هم خوب بود؛ در این اصلاحات بیشتر به دنبال حمایت از کارگران بودیم و عملا تامین اجتماعی غیردولتی که تصمیماتش را دولتی‌ها می‌گرفتند، اصلاح شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون استفاده حداکثر از تولید داخلی از خرداد ابلاغ شد که این قانون اصلاح و به‌روز شد و سامانه‌ای ایجاد شده که دیگر وابسته به امضا طلایی‌ها نیست و ثبت سفارش بدون عبور از این سامانه امکان‌پذیر نیست.

فولادگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه، گفت: اگر با حمله موشکی به پایگاه امریکایی سال‌ها بیمه می‌شویم، باید در حوزه اقتصادی هم قوی شویم که این مهم هم از طریق بهبود فضای کسب و کار امکان‌پذیر است.

از اشتغال‌زایی 100 نفری تا تولید نمونه اولیه چسب زخم بیماران پروانه‌ای

در ادامه نوید نجات‌بخش، مدیرعامل شرکت بهیار صنعت سپاهان و نماینده کارآفرینان اظهار کرد: ما در شرکت بهیار صنعت سپاهان کار را از ساخت برانکارد ساده پزشکی شروع کردیم و در ادامه رسیدیم به جایی که امروز پیشرفته‌ترین کالای پزشکی یعنی شتاب دهنده خطی تولید می‌کنیم و جز پنج کشور تولید کننده این تکنولوژی هستیم.

مدیرعامل شرکت بهیار صنعت سپاهان ادامه داد: ایکس‌ری کانتینری که از ۲ تا ۵ میلیون یورو ارزبری دارد را در کمتر از 8 ماه تولید کردیم و اکنون قیمت تمام شده دستگاه ما ۷۰ هزار یورو شده است.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال صادرات هستیم این‌جا جایش است و خط مقدم جنگ اقتصادی محصولات پیشرفته است همان‌جایی که استکبار یقه ما را می‌گیرد و اجازه داشتن آن را به ما نمی‌دهد.

نجات‌بخش با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیون جوان ایرانی و تعداد زیادی دانشجو و هیأت علمی داریم، گفت: تمامی این دانشجویان و دانشگاهیان سربازان جنگ اقتصادی هستند که می‌توانند ورق را برگردانند؛ هیچ مشکل تکنولوژیک نداریم و به کمک این افراد می‌توانیم پیروز این جنگ باشیم.

نماینده کارآفرینان حاضر در جلسه مطرح کرد: در ۲۰ سال گذشته شاید ۵ تا شکایت هم در اداره کار نداشتیم زیرا جنس کارکنان این شرکت این گونه نیست و در شرکت‌های دانش‌بنیان فرد با یک قرارداد استخدام نمی‌شود و به دنبال تولید فکر و محصول است.

وی افزود: شهرک علمی فناوری اولین پارک فناوری کشور است و در همین اصفهان اگر عزم‌مان جزم شود می‌توانیم اقتصاد ایران را تغییر دهیم.

نجات‌بخش عنوان داشت: برای یک نفر اشتغال ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون سرمایه لازم است که ما سال گذشته ۱۰۰ پرسنل اضافه کردیم و باید بدانیم که سرمایه شرکت دانش‌بنیان آدم‌هایش است.

مدیرعامل شرکت بهیار صنعت سپاهان ادامه داد: در اصفهان صنایع بزرگ داریم ولی صنایع بزرگتری داریم که به آن توجه ‌نمی‌شود؛ بانک‌ها باید بدانند که سرمایه شرکت دانش‌بنیان زمینش نیست و سرمایه آن به پرسنل و نیروی انسانی‌اش است اما ببیند آن‌ها چقدر هماهنگ با این موضوع هستند.

وی مطرح کرد: اگر در جنگ اقتصادی هستیم باید بدون تعارف در جنگ باشیم؛ گاها یک کارمند طوری کار را عقب می‌اندازد که متوجه شرایط نیست تا زمانی که به بیمارستان سیدالشهدا می‌رود و می‌بیند ۵۰۰ تا ۶۰۰ کودک در نوبت دستگاهی هستند که او می‌توانست کارش را تسهیل کند.

نجات‌بخش با بیان اینکه هر دستگاه شتاب دهنده خطی 1.2 تا 5 میلیون یورو قیمت دارد و سال گذشته 60 میلیون یورو برای خرید این دستگاه‌ها هزینه شد، گفت: توصیه می‌کنم در مقابل خریدهای بزرگ نگاهی به داخل داشته باشیم آیا توان تولید آن هست یا نه و بعد به سراغ خریدهای خارجی برویم.

نماینده کارآفرینان بیان داشت: حاج قاسم به ما یاد داد که در سخت‌ترین مشکلات در خط مقدم باید ایستاد و امروز در جنگ اقتصاد باید به سبک حاج قاسم عمل کنیم؛ جوانانی داریم که عاشقانه پای کار می‌آیند و آمار بیکاری ما بیشتر مربوط به تحصیل کرده‌هاست که جای آن‌ها در حوز‌ه‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: باید همه دست به دست هم دهیم تا جلوه اقتصادی کشور را تغییر دهیم و جالب نیست که به ایران با تحریم چند کالا ضربه بزنند؛ چسب زخم بیماران پروانه‌ای را به ما نمی‌دهند، دو ماه وقت گذاشتیم و نمونه اولیه چسب زخم بیماران ای بی را تولید کردیم و می‌توانیم بسیاری از مشکلات را با همین الگو حل کنیم.

انتهای پیام/63077/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول