اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید سالانه 4.6 میلیون تن محصولات زراعی در اصفهان

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی4.6 میلون تن است‌.

تولید سالانه 4.6 میلیون تن محصولات زراعی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اصفهان اظهار کرد: خداوند متعال هر سال برای پرفروغ ماندن‌ چراغ انقلاب یک‌ زمینه‌ای را پدید می‌آورد و ‌امسال این زمینه شهادت ‌سرداران شهید ما و در‌ رأس آن‌ها سپهبد شهید سردار حاج ‌قاسم سلیمانی است که ملت غیوری ‌به‌ صورت میلیونی در ایران و‌ عراق به تشییع جنازه آنان پرداختند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: همین‌ ملت در راهپیمایی 22 بهمن هم حاضر خواهد ‌شد و در ‌روز‌ دوم اسفند هم به ‌پای صندوق‌های رأی خواهد آمد تا مجلسی در تراز جمهوری اسلامی ایجاد شود.

وی افزود: دشمن اقدام به ایجاد جنگ ‌روانی کرد که شهادت حاج قاسم ‌سلیمانی و‌ همراهانش را تحت‌الشعاع قرار بدهد اما در هفته گذشته ‌رهبر معظم انقلاب با خطبه‌های کاربردی خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

کوچک‌زاده بیان کرد: هیبت جمهوری اسلامی و ‌خون شهدا استکبار جهانی را تحقیر کرد و ‌ملت فهمیدند چه افرادی دلسوز واقعی آن‌ها هستند و‌ هم ‌اکنون برای تجلیل از این سرداران عزیز مجالسی را برپا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مطرح کرد: به کوری چشم دشمنان نوجوانان و جوانان ما امروز این افراد را به عنوان الگو و اسوه‌ خود قرار داده‌اند و دشمن بداند که کاربرد ‌شهید سلیمانی از قاسم‌سلیمانی ‌زنده بیشتر است.

وی در ادامه تأکید کرد: یکی‌از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ گام‌ دوم ‌انقلاب این است که کارهای خوب و ارزشمندی که تا امروز در حوزه‌های مختلف در‌ جمهوری اسلامی‌ انجام‌ شده ‌است برای مردم‌ بازگو ‌شود و ‌باید سنگرهای دیگر نیز فتح شود.

کوچک‌زاده تصریح کرد: بیانیه گام دوم‌ برای همه ما به ویژه مسؤولان ‌نسخه شفابخش و ‌ارزشمندی است که همه ‌مسؤولان در هر رده‌ای باید آن را به عنوان ‌الگوی خود قرار دهند، بر اساس این بیانیه ایران قوی دشمن را مأیوس ‌می‌کند اما اگر‌ کشور ضعیف شود دشمن به وسوسه می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان ساخت: علم و‌ پژوهش، معنویت و ‌اخلاق، اقتصاد مقاومتی، عدالت و ‌مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و‌ مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی 7 شاخصه بیانیه گام دوم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: در قرآن ‌مجید آمده است که وجود رسول‌ خدا برای ما اسوه حسنه است، این الگوهای ارزشمند از طرف خدا آمده‌اند تا در همه مسائل شخصی، حکومتی، سیاسی، نظامی و...‌ از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که از دست‌پرورده‌های این‌ مکتب روحانی است تأسی کنیم.

کوچک‌زاده ابراز داشت: حفظ نظام ‌از ‌اوجب ‌واجبات و بالاتر از نماز است و‌ همواره باید چشممان به الگوهای ارزشمند دینی باشد تا امید دشمن از این ‌کشور‌ و ملت بریده شود و‌ آمریکای جنایتکار را به زودی ‌از منطقه بیرون کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: استان اصفهان با دارا بودن 568 هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل 5 درصد از مساحت استان و 3.9 درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، این استان به دلیل دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی استعداد تولید انواع‌ محصولات مختلف کشاورزی را دارد.

وی در ادامه مطرح کرد: در منطقه گرم استان اصفهان خرما، انار و پسته و در مناطق سرد بادام و ‌گردو و در مناطق ‌معتدل سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

کوچک‌زاده همچنین گفت: مجموع اراضی استان 489 هزار هکتار است که در سال‌های نرمال 70 درصد آن به کشت زراعی انواع غلات، حبوبات، محصولات علوفه‌ای، جالیزی،‌ انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی4.6 میلون تن است‌.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین عنوان کرد: مجموع اراضی باغی استان اصفهان حدود 79 هزار هکتار و شامل محصولاتی مانند انواع سیب درختی، انار، به، انگور، ‌بادام، پسته‌، گلابی و ‌زردآلو ‌‌است، مجموع تولیدات باغی و‌ گلخانه‌ای اصفهان در شرایط عادی حدود 800 هزار هکتار برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: استان اصفهان در زمینه تولید شیر‌خام،‌ گوشت مرغ، تخم مرغ،‌ گوشت قرمز، عسل،‌ بوقلمون، شترمرغ، محصولات گلخانه‌ای و ماهی‌های زینتی رتبه اول تا سوم‌ را در کشور دارد و این ‌افتخاری است که تولیدکنندگان پرتلاش اصفهان توانسته‌اند استان را به این درجه از تولید محصول سالم برسانند.

کوچک‌زاده در پایان مطرح کرد: جایگزینی ارقام‌ گندم و‌ جو که‌ برای هر‌ منطقه متناسب با خود محصولات تولید می‌شود تا بتواند در گرمای شدید، آب شور و زمین نامرغوب ‌محصولات رشد کرده و در شرایط خشکالی هم ‌به حد نرمال باشد.

انتهای پیام/63095/ح10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول