اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آلودگی هوا باز هم مدارس اصفهان را تعطیل کرد/ ادامه پایداری هوا تا روز یکشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مهدهای کودک‌، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی 11 شهر استان خبر داد.

آلودگی هوا باز هم مدارس اصفهان را تعطیل کرد/ ادامه پایداری هوا تا روز یکشنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شرایط پایداری هوای اصفهان از جمعه هفته گذشته موجب شده تا این شهر نتواند هوای سالمی را در ریه‌های خود تنفس کند، شرایطی که در روز دوشنبه و سه شنبه تشدید شده و بر اساس شاخص کیفی هوای گزارش شده توسط محیط زیست این دو روز هوای ناسالم برای عموم را داشت.

شرایط هفته گذشته موجب شد تا مدارس در نواحی 6 گانه شهر اصفهان برای روز سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل باشند، شرایطی که بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنان تا روز یکشنه این هفته ادامه دارد و کمیته هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا شنبه 9 آذر ماه را نیز برای مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و دوره اول و دوم ابتدایی تعطیل اعلام کند، شهرستان‌ها نیز کم از اصفهان نداشته و در بعضی از شهرستان‌ها نیز دانش‌آموزان پابه پای دانش‌آموزان اصفهانی تعطیل بوده‌اند.

آلودگی هوا باز هم مدارس را تعطیل کرد

در همین راستا منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با وضعیت تعطیلی مدارس اصفهان در روز شنبه 9 آذر ماه اظهار کرد: با توجه به استمرار هوای ناسالم روز شنبه 9 آذر 98 تمامی مهدها کودک و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و دوره‌های اول و دوم ابتدایی نواحی 6 گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش زرین‌شهر، فولادشهر، باغ بهادران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار، مبارکه و شهر سجزی تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در رابطه با دیگر مصوبات کمیته هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا گفت: تردد کامیون‌ها در شهر در طول شب ممنوع شد، همچنین قرار بر این شد که واحدهای تولیدی گچ و آجر که حدود 350 واحد آجر داریم، واحدهای تولید قیر و ذغال و واحدهای ریخته‌گری که شرایط آلایندگی دارند تا دوشنبه کار نکنند.

ادامه پایداری هوا تا روز یکشنبه

وی با اشاره به اینکه در کمیته هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا مصوب شده که صنایع آلاینده‌ای که در لیست محیط زیست است نیز فعالیتشان را تا روز دوشنبه کمتر کنند، افزود: شرایط آب و هوا به گونه‌ای است که پیش‌بینی شده پایداری هوا تا آخر روز یکشنبه ادامه داشته باشد و پایداری هوا به تدریج از روز دوشنبه کمتر شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه با توجه به وضعیت پیش‌بینی هوا تدابیر اتخاذ شده تا روز دوشنبه است، ابراز کرد: تشدید کنترل پلیس در محدوده طرح ترافیک، برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و اعمال قانون برای آن‌ها، محدودیت فعالیت صنایع آلاینده در مسیر برنامه جامع کنترل کیفی هوا و انجام ورزش در محیط بسته در مدارس از جمله تدابیر اتخاذشده در کمیته هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا بوده است.

نظارت محیط زیست بر اجرایی شدن مصوبات کمیته هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: قرار بر این شده است که سازمان محیط زیست اجرایی شدن مصوبات کمیته را پیگیری کند و توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی بر اجرایی شدن این مصوبات نظارت کند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است دانش‌آموزانی که تعطیل شده‌اند از منزل خارج نشوند، مطرح کرد: این الزام جهت محقق شدن اهداف این مصوبات برای سلامت جامعه است، قرار بر این شده است توسط معلمان جبران مباحث آموزشی را از طریق سیتم‌های فناوری اطلاعات پیگیری کند و مسائل آموزشی را از راه دور در منازل برای فردا پیگیری کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه این شرایط تا پایان روز یکشنبه ادامه دارد، بیان کرد: برای یکشنبه مه‌آلودگی، ابرناکی و آلودگی هوا پیش‌بینی شده است، فردا نیز جلسه کمیته هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان جهت تصمیم‌گیری در رابطه با روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در رابطه با اینکه عدم تعطیلی مقاطع متوسطه اول و دوم با وجود آلودگی هوا توضیح داد: بر اساس استانداردهایی که در کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا و آیین نامه زیرمجموعه قانون هوای پاک رنج‌هایی برای امکان تردد افراد در دماهای متفاوت مشخص شده است و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و وضعیت آب و هوا این تصمیم گرفته شد.

اواسط هفته شرایط کاهش آلاینده‌ها فراهم می‌شود

حجت‌اله علی‌عسگریان کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در تشریح وضعیت هوای اصفهان بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار بر روی استان طی امروز است، بر این اساس در اکثر مناطق استان وضعیت جوی به ‌صورت قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در مناطق غربی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه گفت: از اواسط هفته با تقویت موج ناپایدار در استان شاهد بارش برف و باران به ویژه در مناطق غربی استان خواهیم بود که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

افزایش یک تا 2 درجه‌ای دمای هوا

وی خاطرنشان کرد: ناپایداری ها طی امروز و فردا خیلی زیاد نیست و ما همچنان آلودگی هوا را تا روز یکشنبه خواهیم داشت، موجی به استان نفوذ کرده است اما به قدری قوی نیست که بتواند کل این آلودگی را از بین ببرد.

علی‌عسگریان با بیان اینکه دما طی 24 ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا 2 درجه افزایش خواهد داشت و روند افزایشی دما تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: کمینه دمای هوای اصفهان در 24 ساعت آینده 2 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای اصفهان هم 16 درجه سانتیگراد است، سردترین نقطه استان نیز بویین میاندشت با 5 درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین نقطه نیز زرین‌شهر با دمای 20 درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/63088/ح30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول