اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آمادگی دستگاه‌های اجرایی اصفهان برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی

استاندار اصفهان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی اعلام کردند تا مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با شکوه هرچه بیشتری برگزار شود.

آمادگی دستگاه‌های اجرایی اصفهان برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان که به ریاست استاندار اصفهان و با حضور مسؤولان و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: در سامانه سماح تاکنون در استان اصفهان به جز شهرستان کاشان 155 هزار نفر برای این سفر معنوی ثبت نام کرده‌اند.

استاندار اصفهان ادامه داد: دفاتر پلیس+10 در استان اصفهان نیز برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران اباعبدالله‌الحسین  هر روز تا ساعت 20 پاسخگوی مراجعه‌کنندگان خواهند بود.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل استقبال بی‌نظیر زائران، برگ تردد اربعین در این دفاتر صادر می‌شود که برای افرادی که برای نخستین بار توفیق این زیارت معنوی را پیدا کرده‌اند، تا 12 آبان ماه معتبر است و برای تردد با این برگه از مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چزابه مشکلی وجود ندارد البته گذرنامه زائران نیز به مرور چاپ شده و به دست آن‌ها می‌رسد.

رضایی اضافه کرد: پروازهای اصفهان به نجف نیز نسبت به سال گذشته 144 درصد افزایش یافته است و مجوز 44 پرواز رفت و 44 پرواز برگشت صادر شده است که حدود 15 هزار زائر از فرودگاه اصفهان به عتبات عالیات سفر خواهند کرد، در خصوص افزایش درخواست‌ها نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: سازمان حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری استان نیز کرایه‌های اتوبوس‌های VIP را 150 هزار تومان و اتوبوس‌های عادی را 90 هزار تومان برای هر نفر از اصفهان به مرز مهران اعلام کرده است.

وی همچنین گفت: زائرخبرنگاران نیز برای نخستین بار با مرکز صدا و سیمای استان اصفهان همکاری می‌کنند تا پوشش خبری و رسانه‌ای این مراسم عظیم و معنوی به خوبی صورت گیرد، علاوه بر آن برنامه‌های زنده از کربلای معلی برای مردم شهیدپرور اصفهان تهیه و پخش خواهد شد.

رضایی تأکید کرد: 5 بانک عامل توسط بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز زائران در نظر گرفته شده است که شعبه‌های منتخب آن‌ها در اصفهان، مشخص شده‌اند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اورژانس آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی اعلام کرده است و سی‌دی‌های آموزشی برای حفظ سلامتی زائران در طول سفر نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تهیه شده و در حال توزیع است که البته چگونگی دریافت آن از طریق صدا و سیما نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/63088/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول