اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برداشت 240 تن خاکشیر در چادگان

مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: امسال بیش از 240 تن خاکشیر از مزارع شهرستان چادگان برداشت شد.

برداشت 240 تن خاکشیر در چادگان

بختیار حاجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان، با اشاره به خودرو بودن گیاه دارویی خاکشیر در شهرستان چادگان گفت: امسال با توجه به بارش‌های خوب در شهرستان چادگان رویش گیاه دارویی خاکشیر در بیش از 70 هکتار از مزارع به‌ صورت خودرو رویش کردند که بیش از 240 تن از این گیاه دارویی برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان افزود: این زمین‌ها در سال‌های گذشته به دلیل خشک‌سالی بدون استفاده مانده بود و امسال به برکت بارش‌ها این گیاه دارویی ارزشمند رویش پیدا کرد که با برداشت این داروی گیاهی درآمدزایی خوبی برای کشاورزان داشت.

وی به مزایای خاکشیر اشاره کرد و بیان داشت: خاکشیر جلوگیری از فرسایش آبی و خاکی و تولید محصول ارگانیک به دلیل عدم استفاده از کود و سم در تولید آن است.

حاجتی گفت: نیاز آبی پایین، سازگاری با اقلیم گرم و خشک منطقه، پایین بودن نهاده‌ها، تولید بیشتر و تنوع کم آفات و بیماری‌ها از مزایای دیگر این گیاه دارویی است.

وی اظهار داشت: برداشت گیاه دارویی خاکشیر در منطقه 350 کیلوگرم در هکتار است که در مجموع 240 تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان به خواص این گیاه نیز اشاره کرد و افزود: خاصیت دارویی این گیاه التیام دهنده زخم و جراحات، تب‌بُر، گرفتگی صدا، التهابات پوستی و بسیاری دیگر از بیماری‌هاست.

انتهای پیام/63046/م10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول