اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امام‌جمعه سمیرم: سیاسی ندانستن حج اشتباه بزرگی است

امام‌جمعه سمیرم گفت: یکی از خطراتی که ممکن است جامعه اسلامی را دچار اشتباه بزرگی کند این است که حج را سیاسی نداند.

امام‌جمعه سمیرم: سیاسی ندانستن حج اشتباه بزرگی است

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سمیرم ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) را به‌ عنوان دهه کرامت نام‌گذاری کردند تا زندگی‌مان برگرفته از این خاندان کریم که واسطه فیض الهی و خیر و نزولات الهی بر بندگان خدا هستند، باشد.

امام‌جمعه سمیرم افزود: امروز به نام روز قلم نام‌گذاری شده است قلم ارزش ویژه‌ای دارد و مانند هر وسیله دیگری می‌تواند در مسیر حق یا باطل قرار گیرد؛ بنابراین قلم مسموم و کشنده یا مصلح است.

وی بیان داشت: چند درصدی که به مقام شفاعت می‌رسند شامل شهدا، کسانی که باعث امنیت جامعه شده‌اند و علما که فکر و اندیشه مردم را هدایتگری می‌کنند هستند.

امام‌جمعه سمیرم با اشاره به‌ روز شهرداری و دهیاری بیان کرد: کسانی که باید حقوقی به شهرداری پرداخت کنند با همکاری در پرداخت بدهکاری نسبت به شهرداری اقدام کنند تا شهرداری بتواند خدمتی به شهروندان ارائه دهد.

حجت‌الاسلام دهقانی با اشاره به سالروز وفات پدر مقام معظم رهبری تصریح کرد: این بالاترین نعمت است که فرزند شایسته‌ای داشته باشید که مایه عزت و افتخار انسان شود و قطعاً پدران و مادران با تحمل مشکلات به فکر فرزندان باشند و تربیت فرزندان را جدی بگیرند که مایه سعادت پدران و مادران است.

وی خاطرنشان کرد: حج هم نمایش بندگی و عبادت ذات باری‌تعالی است و هم عامل وحدت و یکرنگی بین تمام مسلمین است؛  یکی از خطراتی که ممکن است جامعه اسلامی را دچار اشتباه بزرگی کند این است که حج را سیاسی نداند.

امام‌جمعه سمیرم خاطرنشان کرد: حج کاملاً سیاسی و در دفاع از مظلوم و برائت از مشرکین و ظالمان است؛ هرچه پایبندی به مقررات اسلامی بیشتر باشد توجه الهی بیشتر است پس افراد متصدی حج وظایف سنگینی دارند و باید فضای کاملاً امنیتی و با آسایشی برای حجاج ایجاد کنند تا احترام آنان حفظ شود.

حجت‌الاسلام دهقانی گفت: پایان فرصتی که نظام جمهوری اسلامی به کشورهای اروپایی داد نزدیک است، جمهوری اسلامی حق خود می‌داند که در صورت نقض تعهدات برنامه‌های خود را ادامه می‌دهد و اعلام می‌کند که دیگر پایبندی به تعهدات ندارد؛ هر مقدار مقاومت و ایستادگی بیشتر باشد عزت هم بیشتر است.

انتهای پیام/ 63111/هـ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول