اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان اصفهانی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با شگرد درج آگهی دروغین اجاره باغ دربستی در سایت‌های تبلیغاتی خبر داد.

اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاه‌برداری مبلغ 10 میلیون ریال در یکی از سایت‌های تبلیغاتی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: شاکی پس از مشاهده یکی از آگهی‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ 10 میلیون ریال جهت رزرو به حساب صاحب باغ واریز می‌کند که پس از آن شخص مورد نظر پاسخگو نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات تخصصی و پلیسی کارشناسان متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

مرتضوی بیان داشت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات، جرم خود را پذیرفت و عنوان داشت که اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاه‌برداری از شهروندان و کسب درآمد بوده و تصاویر مربوطه را از طریق آگهی‌های مختلف فروش املاک به دست آورده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: همان‌طور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاه‌برداران نشوند.

وی با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاه‌برداری‌ها جلوگیری نماید، توصیه کرد: برای اجاره و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه کنید همچنین قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه نیست و حتماً در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت کنید.

انتهای پیام/63086/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول