اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جذب 40 میلیارد برای حمایت از دانش‌بنیان‌های اصفهان

مدیر صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان گفت: در سال 98 موفق به جذب 40 میلیارد تومان اعتبار شده‌ایم که 13 میلیارد آن در قالب تسهیلات و 27 میلیارد در قالب خط اعتباری است.

جذب 40 میلیارد برای حمایت از دانش‌بنیان‌های اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد ورد ظهر امروز در نشست خبری صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به خدمات این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این صندوق در سال 84 تأسیس شد و تا کنون بیش از 50 میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا ارائه کرده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا کنون 1000 مورد قرارداد تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری با شرکت‌های اصفهانی بسته شده و این صندوق با 400 شرکت دانش‌بنیان در حال تعامل است.

وی همچنین تصریح کرد: اعتماد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان باعث شده تا این صندوق جایگاه بهتری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان داشته باشد و در روش جدید تأمین مالی توانسته‌ایم تا 9 برابر سرمایه ثبتی خود برای ارائه خدمات مالی به شرکت‌ها، اعتبار دریافت کنیم.

ورد از افزایش دایره فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان خبر داد و اعلام داشت: در رویکرد جدید قادر هستیم با سایر نهادهای مرتبط با اکوسیستم کارآفرینی از جمله صندوق‌های ریسک‌پذیر (VC)، شتاب‌دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و نهادهای مرتبط با آن‌ها تعامل کنیم و از این شرکت‌ها و نهادها دعوت می‌کنیم که برای استفاده از این خدمات اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: منابعی که در اختیار داریم، متناسب با سرمایه ثبتی ماست و اگر بتوانیم افزایش دهیم، متعاقباً منابع بیشتری هم دریافت خواهیم کرد، از همه شرکت‌های خصوصی دعوت می‌کنیم تا در افزایش سرمایه صندوق فناوری و پژوهش استان اصفهان شرکت کرده و از امتیازات آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان متذکر شد: در سال 98 موفق به جذب 40 میلیارد تومان از این روش شده‌ایم که 13 میلیارد آن در قالب تسهیلات و 27 میلیارد در قالب خط اعتباری است و بر این اساس توانایی رفع 80 الی 90 درصد از نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان را دارا هستیم و اگر میزان سرمایه صندوق افزایش یابد امکان فراتر از این اعداد نیز وجود دارد.

ورد میزان سود تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری اصفهان را 4 الی 11 درصد عنوان کرد و گفت: میزان تنفس وام‌ها به نوع طرح بستگی دارد و تعیین آن جزو اختیارات صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان است.

انتهای پیام/63062/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول