انتقاد از نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها/ هیات نظارت تجدیدنظر کند
نماینده تنکابن و رامسر در مجلس با انتقاد از نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها و رد صلاحیتهای صورت گرفته، خواستار تجدیدنظر هیات مرکزی نظارت شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس در جلسه علنی امروز و با ارائه اخطاری مستند به اصل یکصدم قانون اساسی در خصوص وظایف شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی امروز صبح در باره مشکلات برگزاری انتخابات شوراها صحبت شد و ما نیز تذکراتی در خصوص منفعل بودن هیاتهای نظارت مطرح کردیم. وی افزود: در این جلسه گفته شد که 80 درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدهاند و 20 درصد رد شدهاند، در حالی که آمارهایی که وجود دارد خلاف این را نشان میدهد. نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در استان مازندران این آمار خیلی بالاتر است؛ به عنوان مثال در شهرستان شیرود 70 درصد، در عباسآباد 47 درصد و در رامسر 50 درصد داوطلبان رد صلاحیت شدهاند و به طور کلی در شهرستانهای حوزه انتخابیه من از 36 تا 70 درصد رد صلاحیت صورت گرفته است. حسینی تصریح کرد: با این شیوه احراز صلاحیتها چطور مشارکت حداکثری صورت میگیرد؟! این نماینده مجلس خطاب به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تأکید کرد: تنها به استعلامها اکتفا نکنید و حتما مستندات را دریافت کنید. وی اضافه کرد: دست افراد مفسد باید بریده شود ولی این کار باید طبق قانون صورت بگیرد. این آمار رد صلاحیتها منطبق بر واقعیتها نیست و باید در آن تجدیدنظر شود و لذا هیات مرکزی نظارت در این خصوص بازبینی کند. انتهای پیام/
14:01 - 19 خرداد 1400