اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام

جانشین فرمانده انتظامی ایلام گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس منجر به صلح و سازش شده است.

مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسین نجفی جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام،روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه در حاشیه مراسم روز مددکار و تجلیل ازمددکاران اجتماعی کلانتری‌های استان، گفت: از ابتدای سال و طی ۱۰ ماهه اخیر ۱۶ هزار و ۳۲۱ پرونده به کلانتری‌های استان واصل که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۷۰ پرونده جهت صلح و سازش به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع شده که با تلاش مددکاران اجتماعی، تعداد ۹ هزار و ۱۳۲ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.
 
وی افزود: مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به این مراکز قبل از ورود به چرخه قضائی، از اقدامات قابل تقدیر مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش استان در مدت یاد شده بوده است.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان، ادامه داد: اولویت اول مراجعان به مرکز مشاوره با محوریت مشکلات خانوادگی بوده است، نزاع و درگیری، مشکلات روانی، اجتماعی و حقوقی از دیگر موضوعات و مشکلات مراجعان به مراکز مشاوره پلیس استان بوده است. 
 
نجفی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تمام کلانتری‌های سطح استان دارای مددکار متخصص بوده و بصورت فعال در حال ارائه خدمات روان‌شناختی و مشاوره‌ای رایگان به شهروندان هستند.
 
وی در پایان با اشاره به معرفی سامانه پلیس پاسخگو مرکز مشاوره آرامش، تصریح کرد: همشهریان عزیز می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول