اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

توزیع بیش از ۴۵۴ میلیون لیتر نفتگاز در ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری ۴۵۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۰۰ لیتر نفتگاز توزیع شده است.

توزیع بیش از ۴۵۴ میلیون لیتر نفتگاز در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پرویز ایدون مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام، شامگاه چهارشنبه ۲۰ دی ماه در نشست مجازی  کارگروه کار و کرامت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در ایلام، گفت: مقدار سوخت توزیعی در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، بنزین معمولی و بنزین سوپر ۲۱۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۰۰ لیتر، نفت گاز و نفت گاز یورو به میزان ۴۵۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۰۰ لیتر، نفت سفید ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۰۰ لیتر که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته در بنزین ۱۶ درصد، در نفتگاز ۱۰ درصد و نفت سفید ۴ درصد رشد داشته‌ایم و در نفت‌کوره ۱۳ میلیون و ۴۳ هزار لیتر و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهشی بوده است. 
 
وی افزود: در مدت یادشده حدود ۲۴ میلیون لیتر سوخت تحویل بخش ادوات کشاورزی داده شده است. 

ایدون بیان کرد: در بخش کشفیات سوخت در سال جاری تاکنون هزار و ۱۰۰ لیتر بنزین، ۲۳ هزار و ۷۰۰ لیتر نفت‌ و گاز، ۴۰ هزار و  ۹۰۰ لیتر نفت سفید کشف شده است. 

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایلام ادامه داد: در سال جاری ۲۴ میلیون لیتر سوخت به تراکتورها، ۴۰ میلیون و ۱۴۰ لیتر به کمباین موقع برداشت و ۱۰۷ هزار لیتر برای صنایع تبدیلی سهمیه داده شده است. 

ایدون خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان ۵۰ جایگاه فعال داریم و برای ۴ جایگاه موافقت اصولی صادر شده است که یکی از جایگاه‌ها تا پایان سال جاری به مدار سوخت رسانی وارد می‌شود و ۳ جایگاه دیگر در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. 

وی یادآور شد: تعداد خانوارهای نفت سفیدسوز در کل استان ۹ هزار و ۲۸۲ خانوار هستند که تاکنون ۳ مرحله ۳۰۰ لیتری برای این خانوارها اعلام شده و از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار و از طریق فروشندگی‌های نفت سفید استان تامین می‌شود که قیمت هر لیتر نفت سفید از درب فروشندگی برای این خانوارها ۱۵۰ تومان است. 

ایدون اضافه کرد: در بحث ذخیره‌سازی سوخت استان ۲ انبار یکی در شهر ایلام با ظرفیت ۱۶ میلیون و یک انبار در دره شهر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر داریم که ظرفیت نفت سفید انبار دره‌شهر ۲۰ میلیون، بنزین ۳۵ و نفتگاز ۴۵ میلیون لیتر است و ظرفیت ذخیره‌سازی انبار ایلام نفت سفید ۳ میلیون، بنزین ۲ میلیون و نفت گاز ۱۱۶ میلیون لیتر است. 

وی در پایان گفت: برای کسانی که از سامانه سدف استفاده نکنند و گاز مایع را آزاد بگیرند هر کپسول گاز مایع آزاد ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مصرف بنزین در دی ماه امسال ۷۴۰ هزار لیتر در روز بوده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول