اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اجرای طرح نظارت بر لوازم آموزشی تا ۱۵ مهر ماه در ایلام

معاون نظارت و بررسی حقوق مصرف کنندگان اداره صمت ایلام گفت: اجرای طرح نظارت و بازرسی بر چگونگی عرضه لوازم آموزشی تا ۱۵ مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح نظارت بر لوازم آموزشی تا ۱۵ مهر ماه در ایلام

مهدی کاکاخانی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و تقاضا برای خرید انواع نوشت افزار، لوازم آموزشی و ملزومات تحصیلی دانش‌آموزان، اجرای طرح نظارت و بازرسی بر چگونگی عرضه این اقلام از ۱۵ شهریورماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت. 
 
وی با اشاره به لزوم اعمال نظارت لازم بر عرضه و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی از سوی عرضه‌کنندگان کالاهای مذکور افزود: درج قیمت مصرف‌کننده بر روی بسته‌بندی محصولات توسط واحدهای تولیدی و نصب برچسب در محل عرضه توسط نمایندگی‌ها و عوامل فروش، صدور و ارایه فاکتور فروش معتبر توسط واحدهای عرضه کننده لوازم التحریر نظیر دفاتر دانش آموزی، خودکار، مداد، کیف و جلوگیری از فروش اجباری نوشت افزار به صورت سبدی به مشتریان و نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی از جمله موارد انجام بازرسی‌ های میدانی خواهد بود. 
 
معاون نظارت، بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف‌کنندگان اداره صمت استان ادامه داد: جلوگیری از عرضه هرگونه اقلام نوشت افزار تقلبی و غیر استاندارد در سطح بازار و نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت از دیگر مواد قابل سنجش در بازرسی‌ها می‌باشد. 
 
وی یادآور شد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و به موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده‌فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهم‌ترین اولویت‌های اجرای این طرح است. 
 
کاکاخانی اظهار داشت: از اصناف و بازاریان ایلامی می‌خواهیم نسبت به درج کامل قیمت‌ها و همچنین نگهداری فاکتورهای خرید در واحد صنفی، جهت ارائه به بازرسان همکاری کامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مرکز پاسخگویی ۱۲۴ در طول اجرای این طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول