اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

توزیع بیش از 3 هزار و 800 تن کود شیمیایی در ایلام

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از توزیع 3 هزار و 821 تن کود شیمیایی در استان ایلام خبر داد.

توزیع بیش از 3 هزار و 800 تن کود شیمیایی در ایلام

سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال جاری مقدار ۹ هزارو ۲۹۳حواله الکترونیک توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای برای مصرف کشت بهاره معادل 3 هزار و 821 تن کود در استان ایلام توزیع شده است.

وی افزود: از این تعداد حواله الکترونیکی تاکنون حدود ۸ هزارو ۵۷۱ حواله معادل 3 هزار و 555 تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران میان کشاورزان توزیع شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه 58 عامل توزیع کود شیمیایی در استان و 19 کارگزار در دهلران نسبت به توزیع کودهای ارائه شده بین کشاورزان اقدام می‌کنند، گفت: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است و لازم است هر کشاورز برای هر محصول درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال کند.

بیگی خاطر نشان کرد: این امر سبب می‌شود تا از این پس کودهای شیمیایی تنها به اشخاصی تعلق بگیرد که کشاورز هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی باید نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی و سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و اقدام کنند، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اضافه کرد: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است و تلاش می‌ شود کود مورد نیاز کشاورزان به موقع توزیع شود و در دسترس آنها قرار گیرد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول