اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

560 روستا و 26 شهر ایلام دارای گاز کشی هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: ۲۶ شهر و تعداد ۵۶۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارهستند.

560 روستا و 26 شهر ایلام دارای گاز کشی هستند

محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۲۶ شهر و تعداد ۵۶۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تا پایان سال همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری گازرسانی به پنج روستا در شهرهای دهلران، ملکشاهی و هلیلان صورت گرفته است و بیش از ۱۷۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۹۰ نفر ساکن در این روستاها با از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ابراز امیدواری کرد: با تلاش های انجام گرفته تا پایان امسال پرونده گازرسانی در مناطق روستایی استان ایلام به طور کامل بسته شود.

وی ادامه داد: تعداد کل روستاهای ایلام ۶۳۷ روستا است که گاز رسانی به ۲۷ روستا در دست اجرا، ۱۴ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۳۶ روستا بدلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبوری، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

کشاورز گفت: روستاهای فاقد قابلیت گازرسانی در آبدانان، ایلام، ایوان، دره‌شهر، دهلران، بدره و چوار هستند که در صورت موافقت شرکت ملّی گاز مبنی بر صدور مجوز و تخصیص اعتبار، این روستاها نیز در آینده گازدار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول