اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

موافقت مرزبانی عراق با افزایش گیت های تردد در مرز مهران

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: مرزبانی گارد سوم عراق با افزایش تعداد درب‌های ورود و خروج در پایانه‌های زرباطیه این کشور در آن سوی مرز مهران برای اربعین موافقت کرده است.

موافقت مرزبانی عراق با افزایش گیت های تردد در مرز مهران

سرهنگ فرج رستمی فرمانده مرزبانی استان ایلام ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مرزبانی گارد سوم عراق با افزایش تعداد درب‌های ورود و خروج در پایانه‌های زرباطیه این کشور در آن سوی مرز مهران برای اربعین موافقت کرده و بدین ترتیب تعداد درب های ورود و خروج در پایانه های عراق برای اربعین افزایش می یابد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌ها برای اربعین ورود وسایل نقلیه امدادی ایرانی در هنگام اربعین به داخل خاک عراق بود که طبق توافق های انجام شده، اجازه تردد خودروهای امدادی تا عمق ۵۰ کیلومتر در خاک عراق اجازه داده شد.

 فرمانده مرزبانی استان ایلام ادامه داد: باتوجه به آمادگی مرزبانان ایرانی و عراقی برای اربعین امسال، مرزبانان ایرانی و عراقی به طور مکرر نشست‌های مشترکی را به منظور آخرین تمهیدات لازم برای اربعین امسال برگزار می‌کنند.

وی بیان داشت: تمامی تمهیدات لازم برای تامین امنیت مرزهای مشترک از سوی مرزبانان ایرانی و عراقی برای اربعین ۱۴۰۲ انجام شده و در این زمینه تعامل بسیار خوبی با طرف عراقی جهت تسهیل در تردد زائران انجام شده است.

سرهنگ رستمی اضافه کرد: با طرف عراقی علاوه بر تأمین امنیت مرزها برای اربعین و تسهیل در تردد زوار، برای انسداد مرزهای نیز توافق خوبی صورت گرفته و قرار است در ایران و داخل کشور عراق مسئله انسداد مرزهای بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استان ایلام دارای ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و ۶۰ درصد تردد زوار اربعین از مرز مهران در جنوب استان ایلام صورت می‌گیرد.

مهران نزدیکترین و امنترین مرز زمینی کشور با عراق است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول