اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اجرا ۱۷۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی در ایلام

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: طرح فیبر نوری روستایی در ایلام به طول ۱۷۵ کیلومتر اجرایی شده است.

اجرا ۱۷۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی در ایلام

علی کریمی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ضمن برشمردن وظایف و تکالیف این اداره کل برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی توسعه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان گفت: توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی و مرزی، افزایش دسترسی مردم به خدمات مختلف مخابراتی، قرار دادن پُست در خدمت مردم و افزایش خدمات پست بانک در مناطق دورافتاده استان از فعالیت‌ها و برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی توجه ویژه وزارت ارتباطات به مناطق روستایی و محروم را یادآور شد و افزود: بیش از ۵۵۰ روستای استان دارای تلفن و اینترنت پرسرعت بوده و از لحاظ خدمات پستی و بانکی در بیش از ۱۰۰ روستای اقماری استان این خدمات به مردم ارائه می شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام به خدمات پست بانک در مناطق روستایی که رسالت اصلی این بانک است اشاره و اضافه کرد: در راستای خدمات به مناطق روستایی و کم برخوردار تعداد ۲۷ دستگاه خودپرداز در این مناطق نصب شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای وزارت ارتباطات در استان در قالب طرح USO افزود: در راستای تکمیل پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی، تکنولوژی سایت‌های مخابراتی اپراتورهای همراه اول در نقاط مختلف استان به نسل سه و چهار ارتقاء یافته است.

وی یادآور شد: اپراتور ایرانسل عملیات ایجاد ۱۳ سایت جدید جهت اتصال ۱۳ روستای استان به اینترنت پرسرعت را آغاز کرده و در مرحله نصب دکل قرار دارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به ضرورت خدمات ارتباطی در ایام نوروز گفت: ارائه خدمات ارتباطی بهینه و با کیفیت موجب شده تا کمترین اختلال در ارائه خدمات طی سال‌های اخیر در استان شاهد باشیم و از همه متولیان ارتباطی استان انتظار می‌رود برای تامین ارتباط با کیفیت و پایدار در ایام نوروز اقدامات لازم را انجام دهند و در این زمینه استقرار اکیپ‌های گشت‌ فیبر نوری، تامین دیزل ژنراتورهای سیار، شیفت بندی کلیه واحدهای تابعه و اعلام به اپراتورهای تلفن همراه جهت آماده باش برای ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است.

کریمی درخصوص حمایت وزارت ارتباطات از کسب و کارهای نوپا و تخصیص وام به این طرح‌ها اظهار داشت: حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اشتغال است و در همین راستا وزارت اقدام به تخصیص تسهیلات در قالب وام وجوه اداره شده و بند الف تبصره «۱۸» نموده و بخش عمده‌ای از تسهیلات به شرکت‌های نوپایی اعطا می‌شود که در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و شتاب دهنده ها مستقر بوده و در ارزیابی طرح‌ها، بحث دوام، ثبات و ایجاد اشتغال ماندگار از پارامترهای مهم است.

وی به اتصال استان به شبکه ملی اطلاعات اشاره و توضیح داد: زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه و ترویج ICT و دسترسی مردم به خدمات پایه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تامین شود با توجه به اینکه شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی کشور بوده لذا وزارت ارتباطات فقط مسئولیت تامین همین زیرساخت را دارد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به پهنای باند شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اهداف اجرای طرح فیبر نوری روستایی را کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه عدالت دیجیتالی، دسترسی همگانی به خدمات دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: در فاز نخست فیبر نوری روستایی در استان، ۱۷۵ کیلومتر اجرایی شده همچنین ۶۸۴ کیلومتر دیگر در قالب فاز دوم در دست برنامه‌ریزی است.

وی به عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در استان و لزوم تعامل و همکاری بین اپراتورها در راستای خدمات به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: اپراتور اول در نقاط مختلف استان دارای ظرفیت و زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی بوده ضمن برقراری رومینگ با اپراتور رایتل همچنین با افزایش تعاملات با دیگر اپراتورها می‌تواند به گسترش خدمات رسانی در حوزه ارتباطی استان بویژه مناطق کم برخوردار کمک قابل توجهی کند.

رئیس شورای راهبری مدیران ارتباطات و فناوری استان به چالش‌های حوزه ارتباطی اشاره کرد و توضیح داد: عمده چالش موجود مربوط به کمبود تجهیزات مخابراتی بدلیل شرایط خاص کشور، اثرات امواج مغناطیسی سایت‌های تلفن همراه، معارضین و سرقت است که در زمینه اثرات امواج مغناطیسی بارها اعلام شده که هیچگونه زیانی ندارد و در این زمینه تمام استانداردهای لازم در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول