اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

شناسایی 78 فرد مبتلا به اتیسم در ایلام

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام گفت: هم اینک از مجموع ۷۸ فرد شناسایی شده دارای اختلال اتیسم ۵۹ نفر پسر و ۱۹ نفر دختر هستند.

شناسایی 78 فرد مبتلا به اتیسم در ایلام

حسین نورعلیوند سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: پسران عمده‌ترین افراد دارای اختلال اتیسم را در این استان تشکیل می‌دهند و هم اینک از مجموع ۷۸ فرد شناسایی شده دارای اختلال اتیسم ۵۹ نفر پسر و ۱۹ نفر دختر هستند.

وی در تعریف اتیسم توضیح داد: نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که‌ فرد در آن بیشتر به درون گرایی و فاصله گرفتن از محیط پیرامون و انسان‌های اطرافش و حتی خانواده دچار می‌شود. 

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه اتیسم بیشتر در دوران کودکی ظاهر و در عمده  موارد قبل از رسیدن به سن ۳ سالگی علائم آن در فرد ظاهر می‌شود، گفت: علائم عمومی این اختلال شامل پرخاشگری، گوشه گیری، عدم تعامل‌ها و مهارت‌های اجتماعی، عدم فعالیت‌های اجتماعی، سرگرم کننده و بازی، عدم ارتباط‌های کلامی و غیر کلامی و نداشتن مهارت‌های شناختی است.

وی علت ابتلا به اتیسم را ژنتیکی عنوان کرد و افزوذ: اتیسم اختلالی بوده که قابل درمان قطعی نیست و فرد مبتلا به صورت دائم با آن درگیر خواهد بود.

نورعلیوند اظهار کرد: درحال حاضر یک مرکز روزانه اتیسم در مرکز استان ایلام فعال است که افراد مبتلا به این اختلال  از خدمات آن برخوردارند.

وی خدمات این مرکز را شامل  توانبخشی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتار درمانی، مداخلات رفتاری-آموزشی و مداخلات مشاوره-حمایتی عنوان کرد.

  ۱۳ فروردین ماه روز جهانی آگاه سازی اتیسم با شعار فراگیری در محیط کار، چالش‌ها و فرصت‌ها در جهانی پسا همه گیر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول