اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تردد بیش از 250 هزار نفر از مرز مهران/ جابجایی مسافر در استان ایلام 15 درصد افزایش داشته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در هشت ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد سفر و مسافر ۱۵ درصد افزایش یافته است و همچنین در این مدت بیش از ۲۵۰ هزار و ۷۳۱ نفر از مرز مهران تردد داشته‌اند.

تردد بیش از 250 هزار نفر از مرز مهران/ جابجایی مسافر در استان ایلام 15 درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر۵۴ شرکت در بخش حمل و نقل بار و ۷۴ شرکت و موسسات مسافربری در استان ایلام فعال است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار و ۷۳۱ نفر از مرز مهران تردد داشته‌اند؛ از این تعداد ۱۶۸ هزار و ۹۳۳ نفر ورود و خروج ایرانی و بیش از ۸۲ هزار نفر ورود و خروج  نیز اتباع خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: همچنین در این مدت بیش از ۲۵ میلیون و ۶۳۴ هزار وسیله نقلیه از محورهای استان تردد داشته‌اند که این تعداد نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است و همچنین بیش از ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار تردد وسایل نقلیه سنگین ثبت شده است که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش نشان می‌هد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال گذشته تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ در مجموع ۹۶۸ هزار و ۲۵۸ نفر در استان جابجا شده است که در هشت ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد سفر و مسافر ۱۵ درصد افزایش یافته است.

دلخواه با بیان اینکه ۱۳۵ کیلومتر راه اصلی و روستایی روکش آسفالت شده‌اند، تصریح کرد: طی سال یکسال گذشته و ۸ ماهه سال جاری ۸۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۵۴ کیلومتر از راه‌های روستایی استان روکش آسفالت شده‌اند.

مدیرکل راهداری ایلام اضافه کرد: در بحث انجام عملیات لکه گیری آسفالتی راه‌های اصلی و فرعی استان به میزان حدود ۱۶ تن در طول ۲۷۰ کیلومتر و ۳۹ کیلومتر از راه‌های چهارخطه با نصب نیوجرسی و گاردریل جداسازی شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون  چهار کیلومتر نیوجرسی، ۷۶۰ کیلومتر خط کشی، ۳۲ کیلومتر روشنایی راه و تونل و یک هزار و ۵۲۰ عدد تعمیر و نصب تابلو علائم توسط این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: ۱۸ نقطه پرخطر از جاده های استان در سالجاری به منظور ایمن سازی و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای اصلاح می‌شود که امیدواریم با تخصیص اعتبارات به موقع در سال جاری این نقاط حادثه‌خیز اصلاح شود.

وی افزود: راهداران ایلام با حضور ۲۲۰ نیروی راهداری و ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات و در قالب ۳۴ اکیب کار راهداری زمستانی انجام می‌دهند. 

دلخواه تاکید کرد: امسال برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها ۱۰ هزار تن نمک و ماسه در استان برای راهداری زمستانی در راهدارخانه‌ها دپو شده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول