اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تشریح ممنوعیت‌های قانونی مرتبط با انتخابات/ گزارش تخلفات را به بازرسی اعلام کنید

مدیرکل سازمان بازرسی استان ایلام ممنوعیت‌های قانونی مرتبط با انتخابات را اعلام کرد و گفت: مردم شریف استان هر گونه اعلامات مستند، مستدل و گزارش‌های وقوع تخلفات را در سامانه ملی گزارشگران فساد ثبت کنند.

تشریح ممنوعیت‌های قانونی مرتبط با انتخابات/  گزارش تخلفات را به بازرسی اعلام کنید

مهدی اصلانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام درباره ممنوعیت‌های قانونی مرتبط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها، له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است.

وی افزود: فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسه‌های وابسته به دولت و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود.

مدیرکل سازمان بازرسی استان در ادامه با اشاره به ممنوعیت‌های قانونی مرتبط با برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستگاه‌ها تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراهای روستا و بخش، اقدامات و فعالیت‌هایی همچون استفاده از صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد برای فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها در برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ممنوع است.

اصلانی بر ممنوعیت تایید نامزدها با ذکر عنوان و مسوولیت آنان توسط شخصیت‌ها تاکید کرد و افزود: صدور اعلامیه، اطلاعیه و پلاکارد توسط ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی، نهادها و اعضای آنها با ذکر سمت له یا علیه هر یک از نامزدهای انتخاباتی ممنوع است.

مدیرکل بازرسی استان در ادامه با تاکید بر منع هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی توسط داوطلبان و طرفداران آنان در جریان تبلیغات اظهار داشت: نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، توسط مطبوعات و نشریات له یا علیه نامزدهای انتخاباتی ممنوع خواهد بود.

اصلانی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ علیه نامزدهای انتخاباتی توسط مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات اظهار داشت: پاره و یا محو آگهی یا پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی الصاق شده در محل‌های مجاز در مدت و زمان قانونی تبلیغات ممنوع است.

وی بر ممنوعیت الصاق اعلامیه، عکس، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی دولتی و وابسته به دولت تاکید کرد و افزود: در صورت مشاهده هر کدام از این موارد، ماموران انتظامی موظفند متخلفان را جلب و به مقامات قضایی تحویل دهند، شهرداری نیز موظف به استفاده از امکانات برای امحای چنین اوراقی است.

وی در ادامه با اشاره به سایر ممنوعیت‌های عمومی و مشترک مرتبط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستگاه‌های دولتی و عمومی اظهار داشت: استفاده از خودروهای دولتی در مشایعت، حمایت و تبلیغ له یا علیه نامزدها، برگزاری همایش‌های اداری بدون توجیه و انجام هزینه‌های تشریفاتی غیر متعارف خصوصا در ایام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ممنوع خواهد بود.

 مدیرکل سازمان بازرسی استان  بر ممنوعیت هرنوع انتصاب غیر قانونی حامیان کاندیداها در سمت‌های مدیریتی، سرپرستی، معاونت‌ها و پرداخت مالی غیر قانونی به این افراد تاکید کرد و افزود: هرنوع به کارگیری نیروی انسانی به هر شکل و عنوان در مشاغل و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی (از محل هرگونه اعتبار) بدون اخذ مجوزهای قانونی و پیش بینی اعتبار ممنوع است.

 اصلانی در ادامه خاطرنشان کرد: هر نوع توزیع امکانات دولتی خصوصا کمک‌های بلاعوض( اجناس، کارت هدیه، کارت حساب حمایتی و...) در ایام انتخاباتی له یا علیه کاندیداها ممنوع خواهد بود.

وی در پایان از تمامی مردم شریف استان، کارکنان ادارات و سازمان‌ها درخواست کرد، در راستای تقویت نظارت همگانی در اجرای صحیح قوانین و مقررات، هرگونه اعلامات مستند و مستدل و گزارش‌های وقوع تخلفات یا فساد در مصادیق فوق‌الذکر را در دستگاه‌های دولتی، عمومی و... را در سامانه ملی گزارشگران فساد به نشانی http: // gozaresh.bazresi.ir ثبت کنند، تا توسط این بازرسی کل رسیدگی شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول