اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

پیگیری‌ها منجر به راه اندازی جایگاه سوخت CNG شهرستان آبدانان شد

شهرستان آبدانان که به دلایل مشکلاتی از وجود جایگاه سوخت CNG بی‌بهره بود با پیگیری‌های مستمر بعد از 4 سال راه اندازی و اکنون با اشتغالزایی برای 8 نفر در حال فعالیت است.

پیگیری‌ها منجر به راه اندازی جایگاه سوخت CNG شهرستان آبدانان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جایگاه سوخت CNG آبدانان که به دلایل متعدد از جمله کم کاری مالک جایگاه پس از ۴ سال راکد مانده بود با پیگیری مستمر مسوولین مشکلات آن مرتفع و فعالیت آن آغاز و اکنون توانسته برای ۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

به دنبال تلاش برای فعال سازی به موقع این جایگاه سال ۹۸ طبق قول‌های مسوولین قرار شد عزم جدی برای مرتفع کردن مشکلات جایگاه سوخت CNG برای شهروندان آبدانانی صورت گیرد عزمی که نتیجه‌اش بالاخره فعال سازی جایگاه سوخت در این شهرستان بود.

در ۲۲ بهمن سال ۹۸ مسولین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و کارشناسان استانداری به صورت محسوس مشکل غیر فعال بودن جایگاه که به علت کند کاری و کم کاری مالک جایگاه سوخت بود مورد بررسی قرار داده شد.

در حال حاضر ۲۱ باب جایگاه فعال و در حال خدمت رسانی در سطح استان وجود دارد که تعداد ۲ جایگاه به دلیل نقص فنی( جایگاه کوثر ) و عدم پرداخت گاز بهای شرکت گاز( جایگاه طلوع ) غیر فعال هستند.

اشتغالزایی برای 8 نفر

علی‌اصغر چاغروندی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: جایگاه CNG صافی شهرستان آبدانان واقع در خروجی شهر آبدانان به سمت مورموری در تاریخ  22 بهمن ماه سال 1398 با ظرفیت تجهیزات( کمپرسور) 1500 NM2/H  با تعداد 3 دیسپنسر و شش نازل افتتاح شد و در حال حاضر این جایگاه باعث اشتغال 8 نفر به صورت مستقیم شده است.

وی افزود: طولانی شدن زمان افتتاح جایگاه به دلیل عدم پیگیری و کم کاری مالک جایگاه بود؛ تعداد 23 باب جایگاه CNG تک و دو منظوره در استان احداث شده که از این تعداد جایگاه، 22 باب به صورت کاملا رایگان واگذار شده و فقط یک باب جایگاه با هزینه بخش خصوصی احداث شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: در حال حاضر تعداد 21 باب جایگاه فعال وجود دارد و تعداد دو جایگاه دیگر به دلیل نقص فنی(جایگاه کوثر) و عدم پرداخت گاز بهای شرکت گاز ( جایگاه طلوع) غیر فعال هستند.

پیگیری‌هایی که نتیجه بخش بود

سیروس مراد حاصلی فرماندار آبدانان نیز گفت: باتوجه به اینکه گازرسانی به شهرستان آبدانان نسبت به سایر شهرستان‌های استان دیرتر صورت گرفت لذا تاسیس جایگاه CNG شهرستان آبدانان نسبت به سایر شهرستان‌ها دیرتر صورت گرفت و با توجه به بالا رفتن نرخ بنزین در سال  ۹۸ نگرانی‌ها و نارضایتی‌هایی در بین مردم در خصوص عدم راه اندازی آن که سالها طول کشیده بود، به وجود آمد.

وی افزود: در همین راستا با پیگیری‌های مسوولین شهرستان استان و کشور این مشکل در نیمه دوم سال ۹۸ رفع و در ۲۲ بهمن سال ۹۸ توسط مسوولین استان و شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

چوار نیازمند تاسیس یک جایگاه سوخت دیگر است

عباس خانمحمدی رییس شورای شهر چوار نیز گفت: شهرستان چوار یکی از مناطق پرتردد و مسیرهای ارتباطی است که حتی شرکت‌های عظیم پالایشگاه و پتروشیمی و نیز شهرک‌های صنعتی در این منطقه وجود دارد.

وی بیان کرد: می‌طلبد جایگاه سوخت چوار تجهیز شود و شهر چوار نیازمند جایگاه‌های دیگری است تا در زمان اختلال این جایگاه مردم مسیرهای طولانی برای تهیه سوخت ماشین‌های خود طی نکنند.

CNG بیشتر مورد استفاده طبقه متوسط و پایین جامعه است

ادیبی یکی از خبرنگاران  نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: بیشتر افرادی که از سوخت CNG استفاده می‌کنند کسانی هستند که جزو طبقه متوسط و پایین جامعه محسوب می‌شوند به همین دلیل اگر یک روز این جایگاه تعطیل باشد قطعا خانواده‌هایی هستند از این موضوع متضرر می‌شوند و موجب گلایه‌های شهروندان خواهد شد.

وی گفت: مشکلات باید رفع شوند و نهادها و رسانه‌ها در خصوص اطلاع و پیگیری‌ها نقش اول را دارند و باید صدای مردم را به گوش مسوولین برسانند.

جایگاه سوخت آبدانان فعال است

نیازپور یکی از خودرو داران آبدانانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: خودرو من دوگانه سوز است و اکنون ماهانه تنها ۳۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنم در حالی که در سال 98 هیچ  جایگاه CNG در این شهر وجود نداشت که سبب ایجاد مشکلاتی شد.

با توجه به اینکه گازرسانی به شهرستان آبدانان نسبت به سایر شهرستان‌های استان دیرتر صورت گرفت اکنون تعداد 23 باب جایگاه CNG تک و دو منظوره در استان احداث شده که از این تعداد جایگاه ۲۲ باب به صورت کاملا رایگان واگذار شده و تعداد ۲۱ باب جایگاه فعال در حال حاضر وجود دارد.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول