اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افتتاح واحد الفین پتروشیمی ایلام توسط رئیس جمهور

فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل الفین و واحد شیرین‌سازی امروز در آیینی با حضور استاندار ایلام و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از طریق وئدیوکنفرانس توسط حسن روحانی افتتاح شد.

افتتاح واحد الفین پتروشیمی ایلام توسط رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجتمع پتروشیمی ایلام دارای چهار واحد فرآیندی گوگردزدایی خوراک (SRU)، الفین، پلی اتیلن سنگین و سرویس‌های جانبی است که واحدهای فرآیندی پلی اتیلن سنگین و سرویس‌های جانبی در قالب فاز اول در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ با حضور حسن روحانی، مورد افتتاح رسمی و بهره‌برداری قرار گرفته است و دو واحد گوگردزادیی خوراک و الفین نیز آماده افتتاح رسمی است که امروز به بهره‌برداری رسید.

در حال حاضر خوراک واحد پلی اتیلن سنگین از طریق خط اتیلن غرب تامین می‌شود و با ۳۵ درصد ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار دارد که با بهره‌برداری از واحد الفین پتروشیمی ایلام با ظرفیت ۶۰ تا ۷۰ درصد، خوراک واحد پلی اتیلن سنگین نیز به ۱۰۰ درصد اسمی می‌رسد و تنگنای تامین خوراک آن رفع می‌شود.

ملت بزرگ ایران در زمینه صنعت خوش درخشیده است

 صبح امروز در آیینی با حضور استاندار ایلام و مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل الفین و واحد شیرین‌ساز از طریق ویدیوکنفرانس توسط حسن روحانی رییس‌جمهوری افتتاح شد؛ روحانی رئیس جمهور نیز در این آیین گفت: با دیدن این صنعت عظیم در کشور، قدرت ایران را میبینم که این ملت بزرگ در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه صنعت خوش درخشیده است.

وی افزود: قدرت ملی ما هست که امروز ظهور و بروز پیدا می‌کند که خود را در افتتاح امروز در غرب کشور در این دوران تحریم اقتصادی نشان می‌دهد.

تولید سالانه 750 هزار تن محصول 

جعفر ربیعی مدیر عامل هلدینگ ایلام در آیین گفت: این فاز شامل الفین و واحد شیرین‌سازی است که با راه‌اندازی واحد الفین ۷۵۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین‌ پیرولیز و سوخت مایع در سال تولید می‌شود.

وی افزود: که برای طرح‌ها 866 میلیون دلار هزینه شده و حدود 400 میلیون دلار از این مبلغ از محل تسهیلات خارجی بوده که بخشی از اقساط آن هم پرداخت شده است.

مدیر عامل هلدینگ ایلام گفت: برای این پروژه 1300 نفر در زمان ساخت، 190 نفر به صورت مستقیم و 650 نفر به صورت غیر مستفیم در زمان بهره برداری اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی گفت: همه عملیات نصب، پیش راه اندازی و راه اخدازی این فاز بدون حضور کارشناسان و شرکت‌های خارجی و توسط همکاران در پتروشیمی ایلام و شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

ربیعی گفت: 71 درصد از تجهیزات پتروشمیمی ایلام، ساخت کشورهای ایرانی و در داخل کشور تامین شده، بیش از 90 درصد از پرسنلی که در ایلام مشغول به فعالیت هستند، همه بومی استان ایلامند و  همچنین پتروشیمی ایلام در اراضی واقع شده که سال 1360 محل استقرار رزمندگان اسلام بوده و کارهای بزرگی مثل آزاد سازی مهران را انجام داده‌اند و اکنون هم در عرصه اقتصادی پیشرو است.

وی گفت: در پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه که خوشبختانه در پایین دست طرح تولید پلی پروپیلن از پروپیلن تولیدی پتروشیمی ایلام را در دست اجرا داریم که با وجود یکسری کمبودها 52 درصد پیشرفت داشته و همچنین احداث پارک پلی پروپیلین را هم در دست اجرا داریم که می‌تواند موجب اشتغالزایی خوبی شود.

گفتنی است: پتروشیمی ایلام دارای 2 فار است که فاز اول آن در اردیبهشت سال 93 که تولید پلی‌اتیلن از اتیلن بود و از خط غرب تامین می‌شد نیز توسط رییس جمهور افتتاح شد.

انتهای پیام/ 970877/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول