اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ظرفیت سپاه و بسیج گامی موثر در جهش تولید است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت و تجارب ارزنده سپاه و بسیج در اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی استفاده می‌کنیم.

ظرفیت سپاه و بسیج گامی موثر در جهش تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علیمراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در دیدار با فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: یکی از ارکان توسعه در هر کشوری ایجاد زیرساخت‌های بخش کشاورزی آن کشور است، در همین زمینه تفاهم نامه بسیار عملیاتی میان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی کشور منعقد شده است.

وی افزود: نگاه ما در وزارت جهاد کشاورزی بر این است تا از ظرفیت و تجارب ارزنده سپاه و بسیج در اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی استفاده کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پروژه‌های خوبی از جانب سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام و بسیج در حوزه‌های مختلف کشاورزی استان از جمله تامین و انتقال آبرسانی و احیای اراضی کشاورزی اجرا شده که از این توانایی در راستای توسعه بخش کشاورزی نهایت استفاده را خواهیم برد.

همکاری بسیج با جهاد دفاع مقدس

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این دیدار گفت: نقطه مشترک شاخص سابقه همکاری بسیج با جهاد دفاع مقدس بوده است و به صورت مستمر در قالب بسیج سازندگی، بسیج مهندسین کشاورزی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی ادامه یافته است.

وی افزود: در شرایط کنونی هم با توجه به شکوفایی استعدادها و تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت مردمی و انگیزه‌های قوی معنوی باید حوزه بخش کشاورزی را تقویت کنیم.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: سپاه در این زمینه پروژه‌های مهمی را در دستور کار قرار داده که بخشی از آنها اجرا و بخشی دیگر در حال اجرا هستند‌، از جمله طرح‌های اجرا شده می‌توان به آبرسانی به ۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای ملک‌آباد ملکشاهی اشاره کرد که توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات لازم برای اتمام پروژه مشارکتی با جهاد کشاورزی استان در حوزه آبرسانی به ۱۳۰ هکتار از اراضی روستای بردی دهلران نیز انجام شده و دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

سردار شاکرمی گفت: احداث کانال باقری از دیگر طرح‌های اجرا شده است که در قالب آن ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای تابعه شهر لومار تحت آبیاری قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: آبرسانی به ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی امیرآباد مهران و ۴۰ هکتار از باغات روستای پل شکسته شهرستان ملکشاهی از دیگر برنامه‌های در دستور سپاه و بسیج با مشارکت جهاد کشاورزی در راستای توسعه فعالیت‌های کشاورزی استان است.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول