اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

شهرداری نباید فضای سبز را از آب شرب آبیاری کند/ لزوم برداشتن فشار کم آبی از دوش مردم

امام جمعه شهر ایلام، گفت: برای بازگرداندن آب فضای سبز شهرداری به شبکه استفاده مردم باید اقدام شود و نباید از آب تصفیه شده، فضای سبز آبیاری شود.

شهرداری نباید فضای سبز را از آب شرب آبیاری کند/ لزوم برداشتن فشار کم آبی از دوش مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالله تیموری مدیر آبفا ایلام در دیدار با امام جمعه شهر ایلام اظهار کرد: منابع تولیدی آب شهر ایلام بررسی شد و در سطح استان مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه در شهر ایلام مشکلات جزئی وجود دارد، افزود: تولید آب در شهر ایلام در سد گلگل ۶۰۰ لیتر بر ثانیه و در چشمه‌های گلگل ۵۰۰ لیتر بر ثانیه و در چاهای اطراف شهر ایلام ۱۵۰ لیتر وارد شهر ایلام می‌شود که در این راستا ۲۰۰ لیتر کمبود آب داریم.

مدیر آبفا ایلام اضافه کرد: سد ایلام پر بوده و در حال سرریز شدن اما مشکل خط انتقال آب به شهر ایلام است که این خطوط یک ظرفیتی دارد که اگر بیش از این فشار به خطوط اضافه شود لوله‌ها تخریب می‌شوند.

۹۰ میلیارد تومان هزینه احداث خطوط جدید آب

تیموری با تأکید بر اینکه هرساله مدیریت آب ما لب مرز بوده است، ادامه داد: اگر بخواهیم خطوط جدیدی احداث کنیم حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه می‌برد.

وی تصریح کرد: هر ساله از ۲۵ خرداد گرما شروع شده است ولی امسال از ۱۵ اردیبهشت با گرما مواجه شدیم و هر کولر آبی در شبانه روز بین ۵۰ تا ۳۰۰ لیتر آب استفاده می‌کند.

شهرداری ۲۲۰ لیتر بر ثانیه از آب شرب را صرف فضای سبز می‌کند!

مدیر آبفا ایلام اضافه کرد: فضای سبز شهرداری نزدیک ۲۲۰ لیتر بر ثانیه از آب شرب ما را استفاده می‌کند که این موضوع به مشکل کمبود آب اضافه شده است همچنین مصرف آب ما در شرایط کرونا نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزوده شده است.

تیموری تصریح کرد: شبکه‌های داخلی شهر ایلام فرسوده شده‌اند و قسمتی از آب ما به این طریق از دست می‌رود؛ برای مشترکان ما که در ارتفاع هستند نیز مشکل ایجاد می‌شود.

وی افزود: برای جبران ۲۰۰ لیتر کاهشی که در فشار آب است چاهی در دره ارغوان در دست احداث است قول می‌دهیم سال آینده مشکلات امسال در سیستم آبرسانی وجود نداشته باشد ضمن اینکه در طول روز هیچ مشکلی در خصوص تأمین آب نداریم اما شب‌ها آب به منظور ذخیره سازی قطع می‌شود.

قطع آب نشان از ضعف مدیریتی است

حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه شهر ایلام، نیز در این دیدار گفت: در خصوص آب، وضعیت ما مناسب بوده و قطع آب ضعف مدیریتی است این ضعف به یک مدیر برنمی‌گردد؛ مشکل کم آبی هم نباید مازاد دیگر مشکلات مردم شود.

وی افزود: تأمین ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه برای امسال کم است و باید افق مد نظر فراتر باشد و تأمین اعتبار ۹۰ میلیارد برای رفع این کاستی یک اقدام جهادی را می‌طلبد.

شهرداری آب آشامیدنی را صرف فضای سبز نکند

امام جمعه شهر ایلام، اظهار کرد: برای بازگرداندن آب فضای سبز شهرداری به شبکه استفاده مردم باید اقدام شود و نباید از آب تصفیه شده فضای سبز آبیاری شود و باید فاضلاب شهری مدیریت و از این آب برای فضای سبز استفاده شود.

حجت الاسلام کریمی‌تبار ادامه داد: جاهایی که آب ندارند در سطح شهر باید آب با تانکر به این مناطق هدایت شود و پیشنهاد بنده این است که قطر لوله‌ها و خطوط بازسازی شود و افزایش پیدا کنند.

وی تأکید کرد: برای تابستان آینده نباید لب مرز تأمین آب شویم و باید به یک نقطه امن برسیم و بودجه آب و فاضلاب برای اصلاح خطوط و تأمین آب باید تعبیه شود.

قطعی های آب باید مساوی و عادلانه باشد

امام جمعه ایلام تصریح کرد: در منطقه‌ای که دفتر امام جمعه است یکبار هم قطع آب صورت نگرفته ولی جاهای دیگر شهر قطع می‌شود، پس این عدالت نیست، باید تمام مناطقی که مسؤولان دیگر هم هستند آب این مناطق نیز طبق عدالت و تقسیم بندی قطع شود؛ بنده ناراحت هستم که آب مصرفی ما تأمین شده و هیچ‌وقت قطع نمی‌شود.

حجت الاسلام کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: کسانی که ساخت و ساز دارند مصارفشان متفاوت است، مردم بعضاً از پول آب بهاء ناراضی هستند و شرکت‌ها باید مقداری مردم را مراعات کنند.

وی ادامه داد: مردم در فشار اقتصادی هستند، از طرفی کمبود آب قابل تحمل نخواهد بود؛ لزوم اصلاح این روند ضروری است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول