اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

95 درصد از واحدهای غیرفعال شهرک صنعتی ایلام به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده‌اند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام، گفت: 95 درصد از واحدهای تعطیل شده شهرک صنعتی ایلام به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده‌اند.

95 درصد از واحدهای غیرفعال شهرک صنعتی ایلام به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اقبال اسماعیلی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام طی بازدید از خبرگزاری فارس در ایلام، از وجود 13 شهرک و ناحیه صنعتی در ایلام خبر داد و گفت: 13 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که به طور کامل به بهره برداری رسیده‌اند و در مرحله تولید قرار دارند.

وی افزود: 505 قرارداد صنعتی در استان انعقاد شده است که 60 درصد از این قراردادها فعال و در مرحله تولید قرار دارند و متاسفانه 40 درصد نیز به صورت غیر فعال هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی در ایلام به تشکیل چندین کمیته به منظور رفع مشکلات واحدهای غیر فعال اشاره کرد و گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده 95 درصد از این واحدها به دلیل مشکلات مالی و بدهی، 3 تا 4 درصد به دلیل مشکلاتی از قبیل بازاریابی، بازار شناسی، تولید و فروش، 1 تا 2 درصد نیز به دلیل بحث مدیریتی غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت و استانداری حل مشکلات این واحدهای غیر فعال است که برای هر یک از این واحدها تقریبا نیاز به مدت زمان 6 تا 7 ماهه دارد.

وجود کارخانه‌هایی با ظرفیت صادرات 

اسماعیلی به برخی واحدهای صنعتی فعال با اشتغالزایی بسیار اشاره کرد و  افزود: کارخانه نوشابه در بخش شباب شهرستان چرداول با تولید روزانه هزار بطری نوشابه، کارخانه استیل کورد دره‌شهر و کارخانه لوله‌های پلی اتیلن که در شهرستان‌های مهران، دره شهر و ایلام وجود دارد دارای ظرفیت صادرات و جزو بهترین کارخانه‌های موجود در استان ایلام هستند.

 وی تصریح کرد: عمده کار شرکت شهرک‌های صنعتی تامین آب، برق، گاز، تلفن و به طور کلی تامین بخش‌های زیر ساختی است؛ شهرک‌های صنعتی واحدهای تولیدی را از حالت ژنرال خارج و آن‌ها را تخصصی می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام، گفت: طرح مینی پتروشیمی دره‌شهر( ماه تاب صیمره) شرکت بسیار بزرگی است که در حوزه انرژی سرمایه گذاری می‌کند و 15 پتروشیمی زیر نظر دارد و دارای ظرفیت اشتغالزایی بالایی است که به دلیل شیوع کرونا محدود شده است.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول