اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

سراسر ایلام بسیج برای جنگ با آشوب یک ویروس/ آخرین وضعیت کرونا در استان + فیلم و عکس

پس از گذشت 12 روز از ورود ویروس کرونا به کشور، آخرین وضعیت موجود در استان ایلام را در ادامه خواهید خواهند.

سراسر ایلام بسیج برای جنگ با آشوب یک ویروس/ آخرین وضعیت کرونا در استان + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی روزهای گذشته با شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد اقداماتی از سوی مسوولان جهت مبارزه با این بیماری هستیم، هر چند بر اساس نظر برخی این اقدامات می‌بایست پیش از ورود این بیماری به استان انجام می‌شد اما بی شک این اقدامات در کاهش روند ابتلا افراد بیشتر به این بیماری تاثیرگذار خواهد بود.

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در این روزها باید مورد توجه قرار گیرد بستن مرز مهران و گمرک است زیرا زائران و کامیون دارانی که از سایر استان‌ها به مهران تردد می‌کنند می‌توانند تهدیدی برای سلامت مردم استان تلقی شوند.

جهت گذر از این موقعیت ضروری است مسوولان ارشد با حساسیت بیشتری اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند چون با توجه به ضعف استان در زمینه بهداشت و درمان در صورت افزایش مبتلایان شاهد بروز مشکلاتی در سطح استان خواهیم بود.

تا این لحظه ۱۲ روز از اعلام اولین موارد مبتلا به بیماری کرونا در کشور می‌گذرد و اقدامات مختلفی از سوی مسوولان جهت مهار و پیشگیری از این بیماری در کشور و به تبع آن در استان ایلام انجام شده است.

 شهرداری، سپاه، پلیس راه، دامپزشکی و... از جمله دستگاه‌هایی هستند که برای جلوگیری از شیوع این بیماری پای کار آمده‌اند و اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام داده‌اند.

ضدعفونی کردن معابر اصلی شهر ایلام

محمد سلطانی روابط عمومی شهرداری ایلام در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: شهرداری ایلام جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و بروز مشکل برای شهروندان ایلامی هر شب اقدام به ضدعفونی کردن معابر اصلی شهر ایلام می‌کند.

وی افزود: ۱۵۰ نفر پرسنل از شهرداری با ۲۰ تا ۲۵ هزار لیتر سم هر شب عملیات ضدعفونی کردن معابر اصلی را انجام می‌دهند.

ضدعفونی کردن عابرهای بانک توسط قرارگاه‌های جهادی

در ادامه احمد صمدانی، مسوول قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) استان ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) استان ایلام در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا به صورت داوطلبانه اقدام به ضدعفونی کردن عابرهای بانک سراسر استان کرد.

وی افزود: این اقدام به صورت داوطلبانه و در راستای سلامتی مردم ایلام و همچنین پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور صورت گرفت.

فیلمی که در ادامه آماده شده است، تلاش قرارگاه‌های جهادی و شهرداری ایلام برای ضدعفونی کردن معابر شهر ایلام را نشان می‌دهد:

 


ایجاد قرارگاه شفا در استان

جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام(ع) نیز گفت: قرارگاه دائمی شفا برای رسیدگی به بیماران کرونایی و پیشگیری از این ویروس در سطح استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با اعزام گروه‌های جهادی به دانشگاه علوم پزشکی و همچنین فعال کردن درمانگاه‌های سپاه تا بازگشت به شرایط عادی و در راستای خدمت به مردم جهت مقابله با این ویروس در آماده باش خواهند بود.

کنترل مبادی ورودی ایلام

رضا همتی زاد رئیس پلیس راه استان ایلام نیز به خبرنگار فارس در ایلام، گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا همکاری لازم از سوی پلیس راه با دانشگاه و شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: کنترل مبادی ورودی در ۵ نقطه از جمله اقدامات پلیس راه جهت جلوگیری از ورود افراد مشکوک به استان است.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: در این راستا خودروهای که از سایر استان‌ها از جمله استان قم وارد ایلام شده کنترل می‌شوند و بنابر تشخیص کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، وسیله نقلیه و افراد مشکوک جهت انجام آزمایشات مربوطه و ضدعفونی به مرکز درمانی مشخص شده هدایت می‌شوند.

نصب هشدارهای بهداشتی در سطح استان

وهاب پیرانی مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این باره می‌گوید: به منظور تعامل و همکاری با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح استان، طی روزهای گذشته چندین اداره، سازمان و مکان عمومی پرتردد شهر ایلام توسط اکیپ‌های مجهز دامپزشکی ضد عفونی و گندزدایی شده است.

وی افزود: استفاده از ابزار‌های تبلیغاتی و هشدار‌های بهداشتی به مردم از دیگر اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا در استان است.

از طرفی به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، تا کنون 43 نفر مشکوک به بیماری کرونا بستری شده‌اند و تا این لحظه 2 مورد مثبت بوده‌ است.

افراد مشکوک به کرونا در ورودی‌های ایلام، 14 روز قرنینه می‌شوند

این موضوعات در حالی است که استاندار ایلام از قرنطینه 14 روز افرادی خبر داد که در ورودی‌های ایلام در خصوص کرونا به آنان مشکوک می‌شوند.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام دنیز در این راستا، گفت:  یکی از مصوبه‌های مهم این ستاد کنترل مبادی ورودی استان است و در این میان بدون هیچ ملاحظه‌ای با مسافرینی که دارای علائم بیماری کرونا باشد بر اساس پروتوکل ترسیم شده در این زمینه عمل خواهد شد.

کماکان کمبود ماسک در ایلام وجود دارد

طبق اعلام مخاطبان و همچنین حضور میدانی خبرنگار فارس در سطح شهر، کماکان ماسک در داروخانه‌ها به اندازه کافی وجود ندارد، به گونه‌ای که برخی داروخانه‌ها نیز به عدم توزیع ماسک در بین داروخانه‌ها اذعان می‌کنند و صراحتا به مردم می‌گویند که چیزی توزیع نشده است.

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول