اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

پشت پرده بدهی کارخانه سیمان دهلران به روایت رئیس دادگستری/ تعطیلی کارخانه ربطی به توقیف جرثقیل ندارد

چندی پیش گزارشی در خصوص تعطیلی کارخانه سیمان شهرستان دهلران توسط فارس منتشر شد که در این راستا رئیس دادگستری شهرستان دهلران پشت پرده این موضوع را بیان می‌کند.

پشت پرده بدهی کارخانه سیمان دهلران به روایت رئیس دادگستری/ تعطیلی کارخانه ربطی به توقیف جرثقیل ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تعطیلی کارخانه سیمان دهلران طی روزهای گذشته در سال رونق تولید، یکی از خبرهای داغ فضای مجازی این استان بود، که مدیرعامل این کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، تعطیلی این مکان تولیدی را صدور رای و اجرای حکم توقیف جرثقیل از سوی دادگستری این شهرستان عنوان کرد.

وی همچنین مدعی شد که تعطیلی این مکان تولیدی به سبب بدهی ۵۰۰ میلیون تومان کارفرما به کارگر بوده و هم اکنون ۷٠ کارگر دیگر نیز به سبب توقیف جرثقیل بیکار شده‌اند.

گفته می‌شود مدیرعامل کارخانه سیمان دهلران ملزم به پرداخت حقوق و مزایا کارگران براساس آرای قطعی صادره از اداره کارو رفاه اجتماعی است.

 

در این راستا عبدالکریم سبزواری رئیس دادگستری دهلران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: در سال ۹۵ کارفرما کارخانه سیمان دهلران اقدام به اخراج ۴۰ نفر از کارگران این شرکت می‌کند که با شکایت این افراد از کارخانه به هیات تشخیص وهیات حل اختلاف مستقر در اداره کاراحکامی مبنی بر الزام شرکت به بازگشت به کار کارگران و پرداخت حقوق ایام بلاتکلیفی صادر می‌شود.

وی افزود: کارخانه سیمان در اعتراض به رای صادر شده، درخواست اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری تقدیم و نهایتا با بررسی‌های انجام شده حکم به رد اعتراض شرکت سیمان صادر و آرای صادره از اداره کار تایید می‌شوند.

وی ادامه داد: دادگستری دهلران نیز پس از ارسال آرای مربوطه در اجرای ماده ۱۶۶ قانون عملیات اجرای رای و احقاق حقوق قانونی را از سال ۹۵ پیگیری می‌کند.

جرثقیل مصادره شده فاقد موتور بود !

سبزواری اذعان کرد: جرثقیل مصادره شده کارخانه سیمان دهلران فاقد موتور بوده، طبق بررسی‌های صورت گرفته و اعلام نظریه کارشناسان رسمی دادگستری از سال ۹۳  تا  ۹۶ غیر فعال بوده و از سال ۹۶ تا تاریخ امروز نیز فاقد هرگونه موتور جهت استفاده است، فلذا تعطیلی کنونی کارخانه سیمان ربطی به مصادره جرثقیل ندارد.

وی بیان داشت: بنا به ادعای مدیرعامل کارخانه سیمان دهلران جرثقیل مصادره شده جز اموال کارخانه نبوده و مالک این دستگاه فرد دیگری است و تاکنون نیز سه شخص حقیقی و حقوقی ادعای مالکیت آن را کرده که پس از بررسی در این دادگاه حکم به رد اعتراض این افراد صادر و در دادگاه‌های تجدید نظر استان قطعی شده‌اند.

بدهی کارگران اخراجی بیش از یک میلیارد تومان است و بخش مهمی از مطالبات در سالهای ۹۷ و ۹۸ با تقاضای این دادگستری از کارگران فعلا در هیات‌های تشخیص اداره کار به طرح دعوا منتهی نشده است.

وی ادامه داد: عدم همکاری مدیر کارخانه سیمان با دادگستری دهلران و اداره کار و عدم اهتمام جدی در بازگشت به کار کارگران و پرداخت مطالبات سالهای گذشته وی سبب رفع نشدن مشکلات کارگران این کارخانه شده است.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد برگزاری مزایده و تحویل و تحول این دستگاه که سالها نیز به طول انجامیده مدیریت شرکت از حضور در جلسات دادگاه و تلاش جهت رفع مشکل خودداری کرده است.

همکاری دادگستری دهلران با مدیرعامل کارخانه سیمان دهلران

سبزواری گفت: دستگاه قضا دهلران نسبت به دفاع از حق کارگر از هیچ کوششی فروگذار نبوده و برای دفاع از قشر کارگری تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

رئیس دادگستری دهلران اضافه کرد: برای حل مشکلات کارگران و پرداخت مقداری از معوقات کارگران، با برگزاری جلسات متعدد از عامل کارخانه سیمان دعوت به همکاری شد اما این شرکت حاضر به حل مشکلات موجود نیست.

  وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شده است که در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و منویات مقامات عالی قضایی و موافقت کارگران با اجاره جرثقیل ازسوی کارخانه جهت همکاری بیشتر با شرکت و دعوت از مدیریت کارخانه وی در جلسه تعیین شده حاضر نشده و بر این اساس دستور انتقال  جرثقیل فاقد موتور  به خارج از محوطه کارگاه صادر شده است.

سبزواری ادامه داد: با توجه به هماهنگی با دادستان شهرستان درصورت تعطیلی کارخانه موضوع از جنبه اخلال در نظم اقتصادی و عمومی قابل تعقیب خواهد بود.

انتهای پیام /970821/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول