اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خادمین و موکب داران اربعین حسینی استان هرمزگان تجلیل شدند +عکس

طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان از خادمین و موکب داران اربعین حسینی استان هرمزگان تجلیل شد.

خادمین و موکب داران اربعین حسینی استان هرمزگان تجلیل شدند +عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه سوم آبان در آیین تجلیل از خادمین و موکب داران اربعین حسینی استان اظهار داشت: خادمان امام حسین علیه السلام و موکب داران در ایام اربعین حسینی نمایشی از عشق و ایثار را به همه نشان دادند و با دل و جان از زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام پذیرایی کردند. 

وی افزود: ما هم در پشت صحنه به خادمی خادمان امام حسین علیه السلام افتخار می‌کنیم و تلاش کردیم در این مدت بخشی از گره‌ها و مشکلاتی که موکب داران با آن مواجه هستند برطرف شود.

 

 

استاندار هرمزگان گفت: بنا به فرمایش امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، فرهنگ محرم و عاشورایی در ایام دفاع مقدس سبب شد ذره ای از خاک وطن از دست نرود و عزت کشور ما مضاعف شود. 

وی ادامه داد: اربعین هم شاخص ترین روز در ماه صفر است که این حرکت عظیم و جهانی هم سبب شده اسلام ناب گسترش یابد، در این بین موکب داران و خادمان امام حسین علیه السلام در داخل و خارج از خاک ایران در اوج گرما به صورت شبانه روز تلاشی جهادی کردند تا به سهم خود نقش بزرگی در این حرکت عظیم داشته باشند. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: یکی از نکات مهم در حوزه موکب داران، موکب داری اهل سنت در استان هرمزگان بود که نشان دهنده اوج معرفت و فهم درست دین است. 

وی تصریح کرد:موکب داران علاوه بر ایام اربعین به هنگام بروز بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله هم سنگ تمام گذاشتند و خستگی ناپذیر تلاش کردند تا گرفتاری مردم در اوج مشکلات کاهش یابد این همدلی نشان دهنده قدرت جهان اسلام است که خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده است. 

استاندار هرمزگان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ان شاء الله به زودی موکب هایی در مسیر قدس بزنیم و شر رژیم جعلی اسرائیل این ظلم، استبداد و پلشتی عالم از سر بشریت کم شود.

در این آیین از خادمان و موکب داران اربعین حسینی در استان هرمزگان با اهدا لوح، تقدیر شد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول