اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

صدور هشدار جوی و دریایی نارنجی در هرمزگان

اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، هشدار جوی و دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

صدور هشدار جوی و دریایی نارنجی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پیرو هشدار شماره 12 سطح نارنجی هواشناسی به آگاهی می‌رساند خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده  بیانگر شرایط ناپایدار جوی به شرح ذیل می باشد: 

توصیف سامانه: تقویت سامانه بارشی جنوبی در مناطق مختلف استان
     زمان شروع :  صبح پنجشنبه 04/08/1402
  زمان پایان: اواخر وقت جمعه 05/08/1402
نوع مخاطره : رگبار متوسط گاهی شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تند باد لحظه­ای، احتمال صاعقه، طی ساعاتی وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی بویژه از بعدازظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه.
منطقه اثر: بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، قشم، حاجی آباد، میناب، رودان، بشاگرد.

اثر مخاطره : آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه­ها و طغیان رودخانه­های فصلی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی در اثر تند باد لحظه­ای و تگرگ. 

توصیه : آمادگی دستگاه­های اجرایی و امدادی، پاک­سازی دهانه پل­ها، لایروبی کانال­ها، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه­های فصلی، خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه­خای سبک، اجتناب از سفرهای غیر ضروری،محافظت از محصولات کشاورزی، تمهیدات لازم بویژه در نیمه شرقی استان، مناطق دریایی و سواحل. 

 در حوزه دریایی نیز تاثیر موج بارشی در مناطق دریایی و مواج شدن دریا خواهد شد.
    زمان شروع :  صبح پنجشنبه 04/08/1402
   زمان پایان: اواخر وقت جمعه 05/08/1402
نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید در محدوده 45 کیلومتر بر ساعت (محدوده 28 نات)، طی ساعاتی رگبار باران و رعد و برق و گاهی با تند باد لحظه­ای و افزایش ارتفاع موج تا 200 سانتی متر (7پا) با تاکید بر خلیج فارس و تنگه هرمز. 

منطقه اثر: خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان 

اثر مخاطره : اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین/ احتمال اختلال در تردد کشتی­های تجاری/پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس­های پرورش ماهی. 

توصیه: اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت­های تفریحی و شنا/تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی­های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان. 

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول