اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وزیر اقتصاد: میزان کالاهای رسوبی گمرکات ۱۵ درصد کاهش یافته است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به آمار ۵۰۰ هزار تنی مجموع کالاهای رسوبی گمرکات در مقایسه با حجم ۱۶۰ میلیون تنی صادرات و واردات کشور، گفت: طبق آمارها میزان رسوبات گمرکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وزیر اقتصاد: میزان کالاهای رسوبی گمرکات ۱۵ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امروز در جریان سفر به هرمزگان و بازدید از گمرکات و بندر شهید رجایی اظهار کرد: در راستای دستور رییس جمهور مبنی بر تهیه گزارشی از وضعیت گمرکات و بنادر تجاری کشور امروز بازدیدی از دو بندر مهم کشور یعنی بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی (ره) داشتیم.

وی عنوان داشت: مجموعه آمار رسوبی کالا ها در گمرکات ۵۰۰ هزار تن است که در مقایسه با ۱۶۰ میلیون تن حجم صادرات و واردات کشور عدد پایینی است.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: میزان رسوب کالا نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این در حالی است که در همین گمرک شهید رجایی افزایش ۱۹ درصدی اظهارنامه‌های گمرکی برای صادرات و افزایش ۱۰ درصدی اظهارنامه‌های گمرکی در واردات  را داشته‌ایم.

خاندوزی با بیان این که سرعت تخلیه انبارها و گمرکات کشور با  همکاری همه دستگاهها وضعیت خوبی دارد، تاکید کرد: البته همین میزان کم رسوب نیز به جهت مدیریت بهینه مطلوب نیست و بهمین جهت در مورد کالاهای اساسی مهم چند تصمیم اتخاذ شده که هم کاهش حقوق ورودی کالاهای اساسی از ۴ درصد به ۱ درصد و هم کاهش نرخ مالیات بر افزوده از ۹ درصد به ۱ درصد و همچنین اجازه استفاده از ضمانت نامه و ظرفیت ترانزیت به انبارهای داخلی کشور و ... اتفاقات خوب این زمینه است.

وی درباره طولانی بودن زمان پاسخ استاندارد و قرنطینه، شنناسه تحصیص ارز و مجوزهای غذا و دارو نیز گفت: این موارد نیز فراتر از زمان استاندارد نیست اما تلاشمان کاهش آن اشت.

خاندوزی ادامه داد: بحشی از مشکل نیز بخصوص در زمینه انوال تملیکی مربوبط به احکام قضایی است که صادر نشده است که موردی از آن را هفته گذشته در جریان سفر رییس قوه قضاییه به نوشهر رخ داد به طوری که دو سوم رقمی که در آن شهر مزایده انجام و آماده ترخیص شده بود با حکم یکی از آقایان دادستان‌های استان کالا ار برج ۱۰ سال گذشته متوقف مانده بود که رییس محترم قوه قضاییه دستور خوبی دادند و مشکل رفع شد.

وزیر اقتصاد گفت: ۲۹ هزار کولر مدت هاست در استان خوزستان به جهت دستور توقف قضایی حل و فصل نشده و ۴۲۶ دستگاه کانتینر نیازمند حکم نهایی قضایی است و ۹۵۰ دستگاه تلویزیون در کردستان، ۱۲۹ موتورسیکلت در مازندران، ۳۵۰۰ یخچال در استان چهارمحال، ۲۹ هزار لوارم خانگی در استان تهران، ۷۰ خودرو در بوشهر و ۱۸۵ هزار لوازم برقی در آذربایجان غربی  نیازمند تسریع دستگاه قضایی است..

خاندوزی در پایان گفت: از ظرفیت خوب قانون بودجه تا پایان تابستان در مورد ۳ هزار دستگاه خودروی معطل مانده در گمرکات کشور و ۴۰۰ دستگاه راهسازی را تعیین تکلیف می کنیم تا به پایین ترین میزان رسوب کالاها در کشور برسیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول