اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ساخت و بازسازی 4 ‌قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی 4 ‌قطعه تخصصی در این نیروگاه ، با استفاده از توان داخلی و در راستای رفع موانع تولید، خبر داد.

ساخت و بازسازی 4 ‌قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس امروز عنوان کرد: در راستای اجرای تعمیرات ‌اساسی واحد 320 مگاواتی شماره 4 بخار و با استفاده از توانمندی و دانش متخصصان این نیروگاه، ساخت تجهیزاتی مانند دیفیوزرهای هوا، گاز و مازوت، اکسپنشنهای کانال دود  G.R.FAN، اکسپنشن‌های کانال دود به‌سمت دودکش، بسکت‌های سرد، میانی و گرم و لوازم داخلی و نازل‌های مشعل‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: ساخت این تجهیزات در قالب 4 پروژه، به‌ترتیب، 88 عدد دیفیوزرهای هوا، گاز و مازوت، 2 عدد اکسپنشن‌های کانال دود  G.R.FAN، دو عدد اکسپنشن‌های کانال دود به‌سمت دودکش و ساخت 100 تن بسکت‌های سرد، میانی و گرم مربوط به لانگستروم‌های بویلر و سیل‌های آن، تماما با وسایل داخل میسر شد.اکسپنشن‌ در نیروگاه وسیله‌ای است برای جبران کردن ارتعاش‌ها و افزایش طول کانال‌های بویلر که در متعادل کردن هوای سرد و گرم واحد نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی واحدها، تمایل شرکت‌های دیگر را در به‌کارگیری از مهندسان نیروگاه دوچندان کرده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل، بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید برق پایدار، حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی و ریالی است، که با خودباوری متخصصان این نیروگاه، تاکنون محقق شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول