اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۱۰ شهرستان هرمزگان در جمعیت رشد منفی دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست تخصصی جوانی جمعیت و بحران سالمندی ضمن بیان اینکه ۱۰ شهرستان هرمزگان در جمعیت رشد منفی دارند؛ گفت: مقوله جوانی جمعیت و فرزندآوری یکی از چالش های جدی است که نباید ساده از آن گذشت.

۱۰ شهرستان هرمزگان در جمعیت رشد منفی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز در این نشست که بعد از ظهر امروز با حضور مدیر کل بانوان استانداری، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان، سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی استان، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی و مدیران، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد؛ گفت: از نگاه فرد عادی اگر به بحث فرزندآوری نگاه کنیم؛ خانواده نیاز به حمایت دارد؛ لازم است بیش از پیش به مقوله حمایت از خانواده  پرداخت.

دکتر غلامعلی جاودان با بیان اینکه خداوند رزق و روزی هر کسی را مقدر کرده و می فرستد؛ عنوان کرد: تک فرزند بودن دغدغه و نگرانی از دست دادن فرزند را به دنبال دارد از سوی دیگر فرزند هم همیشه نگران از دست دادن والدین خود است لذا داشتن خواهر و برادر در خانواده امنیت روانی ایجاد می کند.

دکتر جاودان با عنوان این که شایسته است به منظور جلوگیری از پیری جمعیت و معضلات مرتبط با آن در جهت همکاری بین دستگاههای اجرایی، عزم ملی داشت؛ گفت: مساجد بعنوان مهمترین پایگاه فرهنگی و معنوی در جامعه در ایجاد فرهنگ فرزندآوری نقش مهمی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش فعالان حوزه سلامت و بهداشت در انجام این مهم برگزاری دوره های آموزشی با امتیاز بازآموزی و همچنین شرکت اساتید در کارگاه های تخصصی می تواند انگیزه حضور در سایر نشست های تخصصی را فراهم کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول