اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز ساماندهی می‌شود.

حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: در بازدیدی که روز گذشته به همراه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان و جمعی از مسئولین از پروژه‌های عمرانی و گردشگری جزیره هرمز انجام‌شده، مقرر شد حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز ساماندهی شود.
 
وی افزود: این عملیات با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی برای تخصیص زمین به‌منظور استقرار معارضین قلعه و هماهنگی استانداری، شامل آزادسازی ضلع شمالی و شرقی قلعه است.
 
به گفته محسنی، همچنین مسیر ورودی قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز توسط این اداره‌کل ساماندهی و کف سازی می‌شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای برای انتقال دانش و طرح مرمت قلعه باشخصیت برجسته تاریخی و مهندسی برگزار می‌شود.
 
وی در خصوص پروژه‌های صنایع‌دستی جزیره هرمز گفت: فاز دوم بازارچه صنایع‌دستی در جزیره هرمز به انضمام سایر مراکز خدمت‌رسانی به گردشگران احداث می‌شود.
 
محسنی با اشاره به اینکه حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی در هرمز یکی از اولویت‌های این اداره کل است، افزود: با هماهنگی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مقرر شد مبلغ 120 میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرین امید و تبصره 18 به 4 صندوق کارآفرین در جزیره هرمز پرداخت شود.
 
محسنی تصریح کرد: این تسهیلات به‌صورت صندوقی برای تأمین مواد اولیه، تولید و توزیع در بازارهای مصرف حوزه صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، قلعه پرتغالی‌های هرمز که در ضلع شمالی این جزیره و در ساحل دریا قرار دارد، مهم‌ترین قلعه باقی مانده از روزگار تسلط استعمارگران پرتغالی‌ بر سواحل و جزایر خلیج فارس است که سازه‌ای مربوط به 500 سال قبل است.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول