اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نرخنامه حق کمیسیون انواع معاملات مسکن در شهرستان قشم ابلاغ شد

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از ابلاغ نرخنامه حق کمیسیون انواع معاملات خرید و فروش، رهن و اجاره در بازار مسکن خبر داد.

نرخنامه حق کمیسیون انواع معاملات مسکن در شهرستان قشم ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، هرمز امیری مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: نرخ تعیین شده برای کمیسیون حق معامله قراردادهای مربوط به خرید و فروش املاک و رهن و اجاره معادل یک درصد (نیم درصد از طرفین) می باشد.

وی همچنین اظهار کرد: حق معامله برای قرارداد اجاره مسکن معادل 50 درصد اجاره یک ماه (25 درصد از طرفین) در نظر گرفته شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیرو برگزاری جلسه ساماندهی وضعیت اجاره بهای مسکن و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، این نرخنامه تهیه و به تمامی واحدهای صنفی مشاوران املاک در شهرستان قشم ابلاغ شد.
وی ادامه داد: کمیسیون تمدید قراردادهای اجاره نامه نیز معادل 65 درصد حق الزحمه تنظیم قرارداد با نرخ جدید از طرفین پیش بینی گردیده است.

امیری بیان داشت: براساس تصمیم اتخاذ شده سقف مجاز برای افزایش اجاره بها برای واحد‌های مسکونی 20 درصد و برای واحد‌های تجاری 30 درصد نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: گشت های ویژه نظارت بر مشاورین املاک همزمان با ابلاغ نرخنامه ها و با هدف رصد وضعیت اجاره نامه ها تشکیل شده و به برخورد با متخلفان خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف می توانند از طریق تماس با شماره تلفن گویا 07635252010 و 07635252521 واحد بازرسی و نظارت مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم و یا با شماره تلفن 124 سازمان تعزیرات حکومتی تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/88074

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول