اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ناوگان حمل و نقل عمومی بندرعباس توسعه می‌یابد

شهردار بندرعباس گفت: امسال ۲۴ دستگاه اتوبوس با اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس اضافه می‌شود.

ناوگان حمل و نقل عمومی بندرعباس توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نوبانی در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: توسعه شبکه ناوگان حمل و نقل عمومی و بهسازی و نوسازی آن همواره مورد توجه مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم در این راستا نقش بسزایی در کاهش معضلات و مشکلات ترافیکی دارد، افزود: امسال ۲۴ دستگاه اتوبوس با اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس اضافه می‌شود.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده توانستیم ۸۰ درصد این مبلغ از دولت تخفیف بگیریم و فقط بخشی از مبلغ ۲۰ درصد باقی مانده، حدود یازده میلیارد تومان را از محل ارزش افزوده پرداخت کردیم.

نوبانی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همراهی و همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی شاهد توسعه روز افزون شهر بندرعباس باشیم و بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.

 

وی در تشریح عملکرد ۶ ماهه دوم شهرداری بندرعباس، اضافه کرد: جلب رضایت شهروندان مهمترین اولویت مدیریت شهری بندرعباس است و این مهم با اتمام پروژه‌های نیمه تمام تحقق می‌یابد.

شهردار بندرعباس گفت: رسیدن به یک شهر پیشرفته، مستلزم داشتن امکانات و همکاری تمامی شهروندان و مسوولان آن شهر می‌باشد و شهر بندرعباس با توجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت، نیازمند توسعه زیرساخت‌های شهری است.

نوبانی تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته بیشترین تلاش، کوشش و تمرکز مدیریت شهری، تمرکز بر ایجاد تعهد و خلاقیت نسبت به امور جاری و روزمره بوده است.

 

وی گفت: نگاه تحول گرایانه به شهر بندرعباس در این بازه زمانی بر اساس اصلاح امور و تدوین چشم انداز و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و در دست اقدام ادوار گذشته می‌باشد.

شهردار بندرعباس افزود: مهمترین اقدامات ۶  ماهه گذشته در حوزه عمرانی و زیربنایی شهر شامل تکمیل و بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح قدس، ۲۰ مورد تکمیل، مرمت و بازسازی شبکه اصلی آب‌های سطحی در مناطق چهارگانه، پیگیری، تعمیر و تکمیل رواق بازار قدیم بندرعباس ۳۱ دهنه، نصب پل عابر پیاده‌روی حافظ روبروی اسکله حقانی به طول ۷۲ متر، تولید و اجرای بیش از ۶۹۵ تن آسفالت برای نگهداشت معابر اصلی و فرعی شهر، بهسازی و تکمیل پروژه‌های نظیر پارک صدف، ‌ای مهرگان، پیامبراعظم، راه آهن، خلیج فارس و زمین‌های ورزشی و فرهنگسراها می‌باشد.

 

نوبانی به توسعه سواحل در شهر بندرعباس اشاره و تصریح کرد: به منظور دسترسی آسان شهروندان به سواحل مکران بلوار ساحلی شرقی در حال احداث است و تامین امنیت شرق بندرعباس و توسعه گردشگری بخشی از سیاست‌های اجرای این بلوار است.

وی افزود: بلوار ساحلی شرقی به طول ۲۰ کیلومتر و عرض ۱۱۰ متر شامل لاین‌های کندرو، تندرو، پیاده‌رو، دوچرخه سواری و همچنین فضای سبز و نورپردازی می‌باشد.

 

شهردار بندرعباس با بیان اینکه تامین روشنایی معابر و خیابان‌های سطح شهر از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری است، اظهار کرد: روشنایی خیابان نایبند، ورودی شرقی، بلوار خلیج فارس و... بخشی از اقدامات انجام شده در زمینه روشنایی معابر و خیابان‌ها است.

نوبانی گفت: این پروژه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی بازدیدهای به عمل آمده تا کنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد برای این پروژه هزینه شده است.

شهردار بندرعباس بیان کرد: تامین روشنایی پارک‌ها، بوستان‌ها و فضای سبز شهر در راستای ارتقای سطح امنیت، آرامش و تامین رفاه حال شهروندان از دغدغه‌های شهرداری بود که روشنایی در پارک‌ها و فضای سبز با ایجاد برج‌های نور و نصب چراغ عملیاتی شده و همه بوستان‌های ساحلی، فضای سبز، و پارک‌های سطح شهر از روشنایی کامل برخوردار هستند.

نوبانی در ادامه با بیان اینکه اقدامات فرهنگی نقش اساسی و مهمی در توسعه شهری به دنبال دارد اظهار کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی، ایجاد شور و نشاط در بین مردم، اجرای سنت‌های بومی و محلی، توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی ورزشی از مهمترین موضوعات حوزه فرهنگ به شمار می‌رود.

 

وی افزود: برگزاری یادواره ۶ شهید شهرداری، جشنواره فیلم ۱۰۵ ثانیه‌ای، تجلیل از بازنشستگان شهرداری، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان و تقویت مرکز خلاقیت شهرداری، راه‌اندازی مجدد مدرسه فوتبال، حمایت از تیم فوتبال شهرداری به منظور ارتقای سطح نشاط عمومی جامعه که تا کنون نتایج قابل قبولی کسب نموده و همچنین کمک به مساجد و مراکز فرهنگی بصورت عادلانه بخشی از اقدامات مدیریت شهری در حوزه فرهنگ است.

شهردار بندرعباس گفت: راه‌اندازی سامانه ستاد جهت شفافیت در مناقصه و مزایده‌ها، راه‌اندازی اورژانس خدمات شهری در جهت کاهش زمان رفع مشکلات، بازگشایی مجدد باغ پرندگان، نصب المان‌های شهری جدید، نصب سردیس مشاهیر شهر، ساماندهی خودروهای حامل میوه و جانمایی محل شهربازی بزرگ بندرعباس و اقدامات اولیه جهت احداث بخشی از اقدامات انجام شده در ۶ ماهه دوم سال گذشته است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول