اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رشد 18 برابری فروش اموال تملیکی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از افزایش ‌۱۸ برابری فروش اموال تملیکی این استان در 2 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 18 برابری فروش اموال تملیکی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: میزان فروش اموال تملیکی هرمزگان در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان فروش اموال تملیکی استان هرمزگان در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۰ میلیارد ریال بوده، افزایش ‌۱۸ برابری فروش اموال تملیکی در این بازه زمانی در مقایسه با سال گذشته را شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: به محض صدور دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور در ۱۴ آبان‏ماه ۱۴۰۰، با تشکیل کارگروه‌ ویژه ای در دستگاه قضایی استان هرمزگان و اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص، اقداماتی چون استقرار تعدادی از قضات دادسرا در سازمان اموال تملیکی، ارزیابی فنی سامانه‌های این سازمان، تفکیک و دسته‌بندی پرونده‌های جاری و مختومه و ترخیص فوری کالاهای سریع الفساد در دستور کار قرار گرفت.

قهرمانی افزود: بر این اساس تأمین امکانات و تجهیزات لازم جهت تخلیه و بارگیری با همکاری دستگاه‌های متولی، امحاء و معدوم سازی کالاهای تاریخ مصرف گذشته و برگزاری مزایده نیز در دستور کار دستگاه قضایی هرمزگان قرار گرفت که به موفقیت‌های قابل توجهی در تعیین تکلیف اقلام موجود در انبارهای این سازمان منجر شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: خوشبختانه سازمان اموال تملیکی پس از بازدید رئیس قوه قضاییه حرکت رو به جلویی داشته و مطمئناً با ادامه این روند، گام‌های بلندی در جهت صیانت از اموال بیت‌المال برداشته خواهد شد.

گفتنی است، با توجه به آمار عملکرد سازمان اموال تملیکی در خصوص تعیین تکلیف اموال بیت المال در سال ۱۴۰۰، استان هرمزگان در جمع بندی شاخص های هجده گانه، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول