اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تمهیدات ترافیکی ویژه پلیس راه هرمزگان برای روز طبیعت

رئیس پلیس راه استان هرمزگان با اشاره به تمهیدات ویژه ترافیکی این پلیس برای روز طبیعت ، از آمادگی کامل پلیس برای تسهیل و روانسازی ترافیک در روز طبیعت خبر داد و گفت: رانندگان از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

تمهیدات ترافیکی ویژه پلیس راه هرمزگان برای روز طبیعت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نیکبخت رییس پلیس راه هرمزگان صبح امروز با اشاره به روز طبیعت و تقارن آن با آخرین روز از تعطیلات نوروزی اظهار داشت: پلیس راه استان برای کنترل و روانسازی ترافیک در این روز آمادگی کامل داشته و در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور دارد.

وی با تاکید بر اینکه که رانندگان باید از انجام رفتار های پرخطر و سبقت‌های غیرمجاز در جاده‌‌ها به‌ ویژه در محورهای روستایی و فرعی پرهیز کنند، تصریح کرد: مسافرانی که در محورهای روستایی و فرعی تردد دارند باید توجه بیشتری به مسافرت ایمن در این محورها داشته باشند.

سرهنگ نیکبخت افزود: رانندگان وسایل نقلیه باربری و همچنین وانت بارها از حمل و جابجایی مسافر در محل حمل بار جداً خودداری کرده و در صورت حمل مسافر در محل بار ضمن اعمال قانون اقدامات لازم جهت برگشت دادن خودرو به مبدا حرکت انجام خواهد شد.

وی به رانندگان توصیه کرد: کلیه رانندگان وسایل نقلیه از توقف در خط های عبور همچنین توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه ها برای عرضه و خرید و فروش کالا که موجب تجمع اشخاص یا وسایل نقلیه در محل یا انحراف دید یا کاهش توجه رانندگان از رانندگی یا احتمال وقوع تصادف گردد اجتناب کنند و همچنین از پارک خودرو و از نشستن بر روی رفوژ وسط و کناری معابر و میادین جدا خودداری شود .

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: شهروندان عزیز مراقب کودکان و سالمندان باشند و از رها کردن آنها در کنار راه و بازی کردن بچه ها درخیابان ها و معابر اصلی درمحلی که خانواده ها نشسته اند جلوگیری شود.

سرهنگ نیکبخت خاطرنشان کرد: رانندگان در مسیر بازگشت، باید ممنوعیت‌های لحاظ شده را رعایت کرده و از توقف در حاشیه معابر و حریم‌های فاقد ایمنی مسیرها خودداری کنند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه رانندگان باید در مسیرهای پرترافیک صبر و حوصله داشته باشند و از عجله و شتاب خودداری کنند، بیان کرد: رانندگان از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

سرهنگ نیکبخت گفت: در صورت وقوع تصادفات خسارتی بلافاصله سرنشینان را از محل حادثه دور کرده و پس از آن اگر خودروهای خسارت دیده قابل حرکت بودند، آنها را از مسیر سواره‌رو به شانه خاکی سمت راست منتقل و اگر قابل جابجایی نیستند با نصب مثلث شبرنگ در فاصله ایمن، نسبت به هشدارهای لازم به خودروهای در حال تردد برای جلوگیری از تصادفات بعدی اقدام کنند.

وی خستگی و خواب آلودگی را مهمترین علت وقوع تصادفات جاده‌ای قلمداد کرد و افزود: به رانندگان توصیه می‌شود تا در طول سفر به ازای هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت کنند.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه به مسافران نوروزی توصیه می‌‎شود تا از سفر کردن هنگام شب خودداری کنند ، ابراز داشت: شهروندان برای سفر ایمن و مطمئن می‌توانند زمان بازگشت خود را مدیریت کنند.

سرهنگ نیکبخت در پایان با اشاره به تمهیدات پلیس برای روز 13 فروردین، گفت: پلیس راه استان در روز طبیعت با حضور تیم های گشت محسوس و نامحسوس خودرویی و موتوری در سطح استان، اقدام به کنترل تردد و روانسازی ترافیک معابر می‌کند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول