اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فارس من| جای نابجای شهرک علوی برای طرح جهش تولید مسکن/ خانه‌ای در 40 کیلومتری بندرعباس برای مهار قیمت در مرکز استان!

بندرعباس شهری گران است و خانه در آن نیز یکی از عوامل این گرانی و از آن جا که شهری مهاجر پذیر است لذا همواره تقاضا برای مسکن از تولید آن بیشتر بوده اما در طرح جهش تولید مسکن نیز این مهم نادیده انگاشته شده و جایی 40 کیلومتر آن سوتر از بندرعباس برای تولید مسکن جدید در نظر گرفته شده است.

فارس من| جای نابجای شهرک علوی برای طرح جهش تولید مسکن/ خانه‌ای در 40 کیلومتری بندرعباس برای مهار قیمت در مرکز استان!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کاربران در کمپینی با عنوان «شهرک علوی مکان مناسبی برای خانه‌دار شدن نیست! » در فارس من خواستار تجدید نظر استانداری هرمزگان و راه و شهرسازی در تعیین مکانی برای طرح جهش تولید شده‌اند.

اما بواقع دلایل مخالفت عمومی با این مکان (شهرک علوی) برای طرح جهش تولید مسکن در بندرعباس چیست؟

۱- این شهرک در فاصله ۴۰ کیلومتری بندرعباس واقع است و به گفته بسیاری از کارشناسان، عملا تأثیری بر کاهش قیمت و یا ایجاد توازن قیمتی در بازار مسکن بندرعباس ندارد.

۲- با توجه به قانون واگذاری زمین دوتی در کشورمان، عملا هر فرد فقط یک بار می‌تواند زمین دریافت کند و بسیاری از کسانی که این فرصت را دارند تا در قالب طرح جهش ملی مسکن از زمین رایگان برخوردار شوند، این فرصت خود را با گرفتن زمین در شهرک علوی بر باد رفته می‌بینند.

۳- مسکن مهر کنونی در بندرعباس که چسبیده به شهر بنا شده هنوز از بسیاری امکانات خدمات شهری برخوردار نیست و بدلیل زیرسازی‌های نامناسب، در زمان هر بار بارش با بحران مواجه می‌شود و پاره‌ای دیگر از منازل مردم عملا با مشکل روشنایی معابر و مدرسه و امکانات دیگر مواجهند و تنها دلخوشی آنان، استفاده از امکانات شهری است. با این تجربه عملا معلوم نیست چه چشم‌اندازی در انتظار خانه‌های مردم در شهرک علوی باشد.

۴- فاصله زیاد شهرک علوی تا بندرعباس و نبود جاده‌ دسترسی مناسب و پرتردد بودن جاده فعلی ترانزیتی بندر شهید رجایی، خطر تصادفات شدید میان مردمی که از این شهرک تا بندرعباس را باید طی کنند، صدچندان می‌سازد.

۵- کرایه تردد میان شهرک علوی تا بندرعباس برای کارمندی که در آنجا خانه داشته باشد، چقدر است؟ (آیا اساسا به چنین موضوعاتی فکر شده است؟)

۶- کدام یکی از مدیران تصمیم‌گیرنده برای این جانمایی حاضرند خود در این شهرک سرمایه گذاری کرده و تنها فرصت خانه‌دار شدن خود را در بلیت این شهرک خرج کنند؟!

۷- در شمال و شرق بندرعباس و در فاصله بسیار کمی از شهر، صدهکتار زمین مناسب برای خانه‌سازی وجود دارد که دسترسی‌های خوبی به لحاظ جاده‌ای نیز به آنان وجود دارد و رساندن امکاناتی نظیر برق و گاز و تلفن و خدمات شهری نیز به آن بسیار آسان‌تر از زمینی در ۴۰ کیلومتری غرب شهر بندرعباس است.

۸- شهرک علوی شاید محل مناسبی برای خانه‌سازی برای کارگران و کارکنان صنایع غرب شهر بندرعباس باشد که می‌توانند با تردد آسان و کوتاه به محل کار خود برسند اما برای آنانی که مجبور به تردد به شهر هستند، قطعا هزینه‌های مازادی به دنبال خواهد داشت.

این نکات و مجموعه دیگری از دغدغه‌های مردم، ضرورت بازنگری و یا بررسی جانمایی طرح جهش تولید در بندرعباس را از سوی مسؤولان امر دوچندان ساخته است که ضروری است استاندار و دادگستری هرمزگان در این عرصه ورودی هوشمندانه داشته باشند.

انتهای پیام/ 88055/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول