اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بندرخمیر و دادی که ستانده شد/ تقدیر رئیس کل دادگستری هرمزگان از نقش خبرگزاری فارس در پیگیری مطالبات مردمی

شب گذشته رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در جمع 110 خانوار بندرخمیری که 27 سال در یک دعوای حقوقی دیگر امیدشان را به خانه‌دار شدن از دست داده بودند، حضور یافت و با اعلام ابطال سندهای فرد مدعی نوید پایانی بر این انتظار داد و دستور داد از امروز زمین‌ها به اهالی برای ساخت خانه واگذار شود.

بندرخمیر و دادی که ستانده شد/ تقدیر رئیس کل دادگستری هرمزگان از نقش خبرگزاری فارس در پیگیری مطالبات مردمی

خبرگزاری فارس - هرمزگان؛ مهدی خسروی: شامگاه سه شنبه ۱۱۰ خانوار بندرخمیری که در کش و قوس یک دعوای حقوقی 28 ساله، همه امید خود برای خانه‌دار شدن را از دست داده بودند با خبر خوش مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان، امید در دل‌شان زنده شد.

گزارش میدانی فارس که 25 دی 1399 منتشر شد و پس از آن نیز پیگیری سوژه به طور مستمر در دستور کار قرار گرفت

 

پس از انتشار گزارش و مجموعه اخباری در خبرگزاری فارس هرمزگان از گرفتاری این خانواده‌ها، دادگستری با بررسی پرونده این ۱۱۰ خانوار، ادعای معارضان زمین‌ آنان را بررسی و ابطال کرد و حالا آنان می‌توانند از امروز ۶ بهمن ماه، مالک زمین‌هایی باشند که ۲۸ سال پیش به قصد خانه‌دار شدن خریدند اما گرفتار یک پرونده حقوقی شدند که حدود 3 دهه به طول انجامید.

 

مسجد بلال در بندرخمیر شب گذشته یک‌صدا دعای خیر برای قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان بود که گره‌ای 28 ساله را گشود و دل‌های این خانواده‌ها را گرم به اجرای عدالت در جامعه کرد.

تقدیر رییس کل دادگستری هرمزگان از خبرگزاری فارس

مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان در خصوص جزئیات این اختلاف ملکی اظهار داشت: تعارض در اسناد ثبتی میان فردی که ادعای مالکیت مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار و ۸۷۰ متر مربع از اراضی شهرستان بندر خمیر را داشت با ۱۱۰ خانوار دیگر که همین اراضی را ۲۸ سال پیش از اداره زمین شهری وقت با هدف ساخت مسکن دریافت کرده بودند، طی تمام این سالها، مشکلات فراوانی را به همراه داشت و موجب طرح دعاوی متعدد حقوقی و بعضاً کیفری و تشکیل ده ها پرونده قضایی شده بود که همین موضوع سبب شد تا دادگستری استان هرمزگان در راستای عمل به وظایف ذاتی خود مبنی بر صیانت از حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین و با هدف حل و فصل این اختلاف دیرینه به صورت فوق العاده به موضوع ورود نموده و تمهیدات مقتضی را در این خصوص اتخاذ نماید. 


وی در ادامه افزود: با پیگیری دستگاه قضایی استان هرمزگان و اداره کل مسکن و شهرسازی پس از برگزاری جلسات متعدد دادرسی با حضور طرفین پرونده و بررسی تمامی اسناد، مدارک، استعلامات ثبتی و نظریات کارشناسی در این خصوص، سرانجام با اثبات حقانیت خانواده های بندرخمیری و صدور حکم مقتضی مبنی بر ابطال سند معارض در شعبه دادگاه حقوقی و تأیید آن در دادگاه تجدید نظر استان هرمزگان ، خوشبختانه نگرانی این ۱۱۰ خانوار از اهالی محترم بندرخمیر، برطرف شد و حالا با حل و فصل این اختلاف ملکی، آنها می‌توانند با حمایت دستگاه قضایی در اراضی ملکی خود ساخت و ساز را شروع کنند.

 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان که شخصاً به همراه مدیر کل مسکن و شهرسازی در مسجد بلال بندرخمیر حضور یافته بود، ضمن تشکر از خبرگزاری فارس در انتشار گزارشی درباره گرفتاری‌های مردم این منطقه تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، گره گشایی از مشکلات مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و به منظور تحقق این هدف مهم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد. 

 

آرش رضایی مدیر کل مسکن و شهرسازی نیز در این مراسم قول داد در راستای طرح مسکن ملی تسهیلات لازم جهت ساخت و ساز در اختیار متقاضیان قرار گیرد و ظرف مدت یک هفته فورا قراردادهای این 110 خانوار بروز آوری شده و آنها فورا به شهرداری برای دریافت پروانه ساختمانی و بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شوند.

وی همچنین از امکان دریافت 300 میلیون تومان تسهیلات 15 ساله برای ساخت منازل در قالب طرح ملی مسکن نیز برای این واحدها خبر داد و عنوان داشت: تلاش خواهیم کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن این واحدها که از 30 درصد تخفیف پروانه ساختمانی نیز برخوردار خواهند شد، را با همکاری و همت این خانواده‌ها بسازیم و سال آینده در منازل این عزیزان، میهمان‌شان باشیم.

 

 

به گزارش فارس، نور امید در چهره یکایک آنانی که شب گذشته به دیدار با رییس کل دادگستری هرمزگان آمده بودند، هویدا بود. آنان ضمن تقدیر از خبرگزاری فارس برای توجه دادن مسؤولان به این موضوع، از روحیه مردمی مجتبی قهرمانی دادستان پیشین مرکز هرمزگان و رییس کنونی دادگستری هرمزگان و پیگیری‌های مستمر او برای رفع این مشکل به طور ویژه تقدیر کردند.

به راستی چه چیز شیرین‌تر از لبخند رضایت بر لبان مردم و دعای خیر آنان.

انتهای پیام / 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول