اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

باران در هرمزگان/ تعطیلی مدارس میناب و رودان/ توقف ترددهای دریایی مسافری

با تداوم بارش‌ها در هرمرگان، تردد شناورهای مسافری در مسیر قشم و هرمز و بندرعباس متوقف شد.

باران در هرمزگان/ تعطیلی مدارس میناب و رودان/ توقف ترددهای دریایی مسافری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با تداوم بارش‌ها در هرمزگان، صبح امروز مدارس تمامی مقاطع در شهرستان میناب در شرق هرمزگان تعطیل اعلام شد.

همچنین با توجه به بارش شدید باران و وزش باد شدید در خلیج فارس، ترددهای مسافری در مسیر بندرعباس به قشم و بندرعباس به هرمز و بالعکس متوقف شده است.

 

رودخانه میناب 8 صبح امروز یک شنبه

هواشناسی هرمزگان اعلام کرده که بارش‌ها تا سه شنبه شب ادامه دارد و طی روز چهارشنبه این سامانه از شرق هرمزگان خارج می‌شود.

این سامانه بارشی که اکنون در هرمزگان فعال است، در تمامی شهرها بجز جاسک و ابوموسی بارش داشته است و پارسیان و میناب رکورددار بارش این سامانه هستند.

میزان بارش سامانه اخیر در هرمزگان از دیروز تا ساعت 6:30 صبح یک شنبه

ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرهای هرمزگان تشکیل شده و استاندار هرمزگان و معاون عمرانی استانداری از روز گذشته در میناب به سر می‌برند.

قرارگاه مدینه منوره نیروی دریایی سپاه طی روزهای اخیر با هدف کمک به مهار سیلاب ناشی از گشودن دریچه‌های سد استقلال میناب در روستاهای تمبک و مازغ بالا و پایین مستقر شده و ضمن تقویت حریم روستا، مانع از ورود سیلاب به این روستاها و تخریب زندگی مردم شده است.

 

بارش در جنوب کرمان و ارتفاعات بالا دست شهرستان‌های میناب و رودان سبب شده تا بسیاری از رودخانه‌های فصلی در این منطقه طغیان کند.

ساماندهی وضعیت رودخانه‌ها در هرمزگان و لایروبی آنها یک ضرورت برای هرمزگان است چرا که رودخانه‌های مهم هرمزگان بدلیل حمل رسوبات فراوان در زمان سیلاب در طی چندین سال عملا کشش عبور دادن سیلاب را ندارند و طغیان آنها موجب وارد شدن آب به خانه‌های مردم می‌شود. وزیر نیرو در جریان سفر اخیر هیأت دولت به هرمزگان قول اختصاص اعتبارات جدی برای این مهم را داد.

انتهای پیام/ 88055 / ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول