اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از سخاوت تماشایى ورزشکاران تا مؤمنانه‌اى به نیابت از مرد میدان/ توزیع ١٠٠٠ بسته معیشتى توسط جوانان مکتب سلیمانی+عکس

هفتمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی هیأت ووشو هرمزگان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان و خیرین نیک‌اندیش، پنجشنبه‌شب به‌مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و عروج آسمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در خانه ووشو شهید سلیمانی بندرعباس برگزار و در محلات کم‌برخوردار این شهر توزیع شد.

از سخاوت تماشایى ورزشکاران تا مؤمنانه‌اى به نیابت از مرد میدان/ توزیع ١٠٠٠ بسته معیشتى توسط جوانان مکتب سلیمانی+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نهضت بزرگ کمک‌های مؤمنانه که با تدبیر حکیمانه و نورانی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در سراسر کشور کلید خورد، در امتداد منش و سیره ائمه اطهار (ع) و شهداست‌ و در واقع روح پهلوانی در آن هویداست.

پهلوانی در حوزه فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی مفهومی بسیار گسترده و عمیق نسبت به آنچه در معنای لغوی آن است پیدا می‌کند. جایگاه پهلوان در استنادات ادبی، هنری، تاریخی، اجتماعی، سیاسی و حتی امروزه ورزشی در فرهنگ و تمدن ملل گوناگون به خصوص ایران آنچنان تصویری متمایز و پیچیده نسبت به تعریف صریح و روشن لغوی آن پیدا می‌کند که همواره توضیحات و تفسیرهای گوناگونی از دیدگاه متضاد را به خود مشغول می‌دارد.

فرهنگ و ورزش

آنچه امروز به‌عنوان پهلوانی و فرهنگ آن در میان جوامع بشری موجود است، دستاورد تعاریف سینه به سینه‌ای است که در کنار استنادات تاریخی مکتوب بیان‌کننده جایگاه و حوزه حضور و اثرگذاری شخصیتی به نام پهلوان در قالب‌های گوناگون می‌باشد.

هرگز نباید افرادی که فقط جسم خود را پرورش داده‌اند و دارای اندام جسمی قوی و بازوها و سینه‌های ستبر هستند اما از مرام، فرهنگ و آیین پهلوانی برخوردار نیستند را پهلوان بدانیم بلکه تنها کسانی شایسته کسب عنوان پهلوانی هستند که سال‌ها در جهت تربیت جسم و جان بطور هم‌زمان کوشیده‌اند و صاحب مرام و منش پهلوانی شده‌اند و به عناصر هویت‌بخش فرهنگ و آیین پهلوانی در نظر و عمل احترام می‌گذارند.

در واقع مادامیکه فرهنگ در کنار ورزش جای بگیرد و جوانمردی و مرام کمک به دیگران در روح ورزشکار متبلور شود، چهره پهلوان نمایان می‌گردد. جوانمردی موضوع مبارکی است که نه‌تنها در ورزش که در همه بخش‌های جامعه باید ترویج یابد.

کمک مؤمنانه و فرهنگ پهلوانی

امروزه رزمایش کمک مؤمنانه در میان بخشی از ورزشکاران به یک فرهنگ بدل یافته است و در واقع نفس کار، خود اقدامی جوانمردانه در جهت کمک به نیازمندان است که این اقدام شایسته به تعالی روح پهلوانی در ورزشکاران می‌انجامد.

نیاز است این فرهنگ (کمک مؤمنانه) به‌عنوان یک اقدام جوانمردانه در میان تمامی رشته‌های ورزشی و همه ورزشکاران اشاعه یابد چراکه امروز از هر زمان دیگری به گسترش روح پهلوانی در ورزش نیاز است.

ورزش قهرمانی با اما و اگرهای بسیاری همراه است که اگر روح جوانمردی در آن ظاهر شود از قهرمانی به پهلوانی ارتقا می‌یابد و شرکت در رزمایش‌های مواسات و همدلی در جهت کمک به هم‌نوعان نیازمند یکی از مهم‌ترین ابزار در جهت ارتقای ورزش قهرمانی به پهلوانی است.

رزمایش مواسات ووشو

هفتمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی هیأت ووشو هرمزگان با مساعدت و همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان و خیرین نیک‌اندیش، پنجشنبه‌شب 16 دی‌ماه جاری به‌مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و عروج آسمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در خانه ووشو شهید سلیمانی بندرعباس برگزار و در محلات کم‌برخوردار این شهر توزیع شد.

این بسته‌های معیشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده، رب گوجه، ماکارونی، روغن و حبوبات به همراه لوازم‌التحریر برای دانش آموزان کم‌بضاعت است که ارزش هر بسته حدود ششصد هزار تومان تخمین زده می‌شود.

هفتمین مرحله با 1000 بسته معیشتی

در این مرحله 1000 بسته معیشتی با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هرمزگان، هیأت ووشو استان و خیرین تأمین و بین خانواده‌های ورزشکاران نیازمند و همچنین در محلات کم‌برخوردار شهر بندرعباس توزیع شد.

کار فرهنگی اصلی‌ترین بخش ورزش است

علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو هرمزگان ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه(س) و شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این باره به خبرنگاران گفت: به لطف الهی از ابتدای ایام کرونا تا به امروز در پی پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، 6 دوره رزمایش کمک مؤمنانه از سوی هیأت ووشو هرمزگان با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان برگزار کرده‌ایم و هم‌اکنون هفتمین رزمایش مواسات و همدلی ووشوکاران را پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: با توجه به اینکه در رزمایش‌های قبلی توجه کمتری به خانواده‌های ورزشکاران نیازمند شده بود، در این رزمایش تمرکزمان را در جهت کمک به ورزشکاران مستمند قرار دادیم که به لطف الهی و با حمایت خیرین و دوستان نیک‌اندیشم، این رزمایش امشب انجام شد.

رئیس هیأت ووشو استان هرمزگان با بیان اینکه هم‌چنان به این امر خیرخواهانه ادامه می‌دهیم و تا پایان ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا در کنار مردم هستیم، اظهار داشت: امروز 1000 بسته معیشتی به‌همراه لوازم‌التحریر از طریق هیأت ووشو استان با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرمزگان و خیرین و دوستان نیک‌اندیشم تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

بهرمن در پایان خاطرنشان ساخت: هیأت ووشو هرمزگان پیشرو در اقدامات فرهنگی است و تا لحظه‌ای که در ووشوی هرمزگان حضور دارم در کنار امورات قهرمانی نیز برنامه‌های فرهنگی هم بطور ویژه دنبال می‌شود چراکه معتقدم اگر در کار فرهنگی خوب عمل کنیم قهرمانان و پهلوانان بزرگی به جامعه معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول