اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز لیگ برتر فوتبال استان از اواخر مهر ماه / 14 تیم در دو گروه 7 تیمی با هم رقابت می کنند

قرعه کشی لیگ برتر فوتبال هرمزگان با حضور سرپرستان تیم های حاضر برگزار شد.

آغاز لیگ برتر فوتبال استان از اواخر مهر ماه / 14 تیم در دو گروه 7 تیمی با هم رقابت می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، قرعه کشی لیگ برتر فوتبال هرمزگان با حضور اصغر معماری دبیر هیات فوتبال هرمزگان، محمد بارانی رئیس کمیته مسابقات، محمد رضایی رئیس کمیته اجرایی مسابقات، عبدالرسول ستایش عضو کمیته مسابقات و مسوول نقل و انتقالات و سرپرستان تیم های حاضر در محل سالن کنفرانس اداره بندر شهید حقانی برگزار شد. 

دراین آیین اصغر معماری دبیر هیات فوتبال استان هرمزگان اظهار داشت: سال گذشته برای برگزاری مسابقات لیگ برتر ۷۵ روز بیشتر وقت نداشتیم  اما فصل جدید ، مسابقات از مهرماه شروع می شود و وقت کافی برای برنامه ریزی آن داریم.

وی بیان داشت: لیگ برتر فوتبال استان از نیمه سوم مهرماه کلید می خورد و امیدواریم مسابقات آن تا پایان اسفند به پایان برسد.

دبیر هیات فوتبال استان گفت : مدیران و مربیان تیم هاباید خودشان الگو باشند، چراکه سروکارما با قشر جوان است و باید اخلاق ورزشی به تمام معنی خود در زمین های ورزشی رعایت شود.

وی ضمن عذر خواهی از مسوولان و مدیران تیم های حاضر در لیگ برتر گفت : متاسفانه شرایط گرما سالن آموزش این اجازه را به ما نداد که در محل هیات فوتبال میزبان شما باشیم و همین جا از مسوولان اداره کل ورزش و جوانان می خواهم که در کنار افتتاح های که دارند به فکر سیستم سرمایشی هیات فوتبال هم باشند زیر همکاران من حدود پنج سال است که با گرما و مشکلات فراوان در هیات مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: هرمزگان علیرغم این که تیم های زیادی در لیگ های مختلف کشور دارد اما به لحاظ زیر ساختی با مشکل روبرو هستند و نمی توانند بسیاری از مسابقات کشوری را میزبانی کنند و نمونه آن تیم خلیج فارس میناب که اگر زیر ساخت های مناسبی در میناب داشت و در خانه خودش بازی می کرد یقینا پایان مسابقات خوشی برایش رقم می خورد. 

وی در مورد تیم هایی که جریمه انضباطی دارند هم گفت : جریمه های انضباطی تیم ها در هر رده ایی که باشد باید تسویه شود و تیم ها باید از امور مالی هیات نامه تسویه حساب کامل داشته باشند در غیر این صورت درسته که در قرعه کشی شرکت کرده اند اما جلوی  شرکت در مسابقات آن ها را خواهیم گرفت.

دبیر هیات فوتبال هرمزگان اظهار داشت: معماری در خصوص استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ های استان هم گفت : در استان ما تیم ها بیشتر دنبال استفاده کردن از بازیکنان  افغانستانی است  که مقیم ایران و  یا مقیم هرمزگان هستند و اگر تیم ها از این بازیکنان بهره ببرند باید طبق قوانین فدراسیون فوتبال عمل نمایند.

وی در خصوص این که چرا دو تیم به تیم های لیگ برتری اضافه شده اند هم گفت : طبق قوانین فدراسیون فوتبال اگر تیمی از هرمزگان بخواهد در زیر گروه لیگ دسته سوم کشور بازی کند باید حداقل ۲۵ بازی رسمی در استان خود کرده باشد اما ما باز هم از فدراسیون خواستیم که با توجه به شرایط کرونا این تعداد بازی را کمتر کند و حداقل بازی برای نمایندگان ما ۱۴ بازی باشد و به همین دلیل ما مجبور بودیم دو تیم به لیگ برتر اضافه کنیم که یک نماینده از قشم و یک نماینده از میناب که سال گذشته بیشترین امتیاز را در لیگ یک داشتند و با تفاضل گل نتوانستند به  لیگ برتر راه یابند به جمع تیم های لیگ برتر استان اضافه کنیم.

محمد بارانی ریئس کمیته  مسابقات هم  گفت: به منظور توسعه باشگاه های استان بازدیدهایی از باشگاه هادر دستور کار داریم و دراین زمینه به مدیران باشگاه ها توصیه های لازم در زمینه اجرای آیین نامه ها و ساختار باشگاه ها خواهیم کرد.

در پایان این جلسه قرعه کشی لیگ برتر انجام شد و ۱۴ تیم در دو گروه قرار گرفتند تا بازی ها در دو گروه شرق وغرب به صورت رفت و بر گشت برگزار شود. 

درگروه شرق تیم های استقلال خونسرخ ، اتحاد دژگان ، بهزیستی جناح ، اتحادبندرپل ، سیبه کوخرد، برکه دکا پارسیان و طوفان کوخرد و درگروه غرب تیم های مرصاد کنار ترش ، شناور سازی پی پشت قشم ، اتحاد رودان ، وحدت گورزانگ ، ستارگان بستانو ، جبل بر شهرو و متحد معز اباد رودان با هم به رقابت می پردازند.

در پایان دور مقدماتی تیم های اول و دوم هر گروه به دور بعدی راه خواهند یافت و به صورت ضربدری و تک حذفی با هم به رقابت خواهند پرداخت و تیم های پیروز به فینال راه خواهند یافت و در یک بازی تیم قهرمان مشخص خواهد شد و به عنوان نماینده هرمزگان به لیگ زیر گروه دسته سوم کشور معرفی خواهد شد. همچنین از هر گروه دو تیم به لیگ دسته اول استان هرمزگان سقوط خواهند کرد.

انتهای پیام / 88071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول