اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهبود خدمات‌دهی به بیماران تالاسمی در بشاگرد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد از ارائه خدمت به بیماران تالاسمی در بیمارستان بقیة الله این شهرستان خبر داد.

بهبود خدمات‌دهی به بیماران تالاسمی در بشاگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، پیرداد نجفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد اعلام کرد: بتا تالاسمی همچنان به عنوان مشکل عظیم بهداشت عمومی ، طب و جوامع در تمام جهان میباشد و حدود 3 درصد از جمعیت جهان ناقل ژن بتا تالاسمی هستند.

وی عنوان کرد: در کشور ما در استانهای شمالی و سواحل جنوب کشور این بیماری شایع‌تر است، هرچند در سایر مناطق نیز کم و بیش دیده می‌شود دو میلیون ناقل بتا تالاسمی و بیش از 15 هزار بیمار مبتلا به بتا تالاسمی ماژور در ایران زندگی می‌کنند.

نجفی بیان کرد: بقا و کیفیت زندگی افراد مبتلا به تالاسمی و افزایش امید به زندگی در آنها امروزه بسیار بهبود یافته است؛ مراقبت مستمر و پایبندی به رویه‌ها و رفتارهای بهداشتی نیز به حفظ سلامت افراد مبتلا کمک می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد اظهار کرد: با تلاش خادمان بخش سلامت مردم در شهرستان بشاگرد و با هدف دسترسی آسان و بهبود خدمات سلامت به بیماران تلاسمی مشمول دریافت خون ، بخش تلاسمی در بیمارستان بشاگرد شروع به ارائه خدمت به 27 بیمار تلاسمی نمود.

وی از خیران سلامت خواست تا در تهیه داروها و مواد نیاز این بخش همکاری و مساعدت لازم را با توجه به بالابودن هزینه تأمین داشته باشند.

انتهای پیام/88070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول