اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تضمین حقوق مالکیت افراد و ثبات مقررات مهم‌ترین عوامل رونق تولید هستند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: تضمین مالکیت افراد و ثبات مقررات مهم‌ترین عوامل رونق تولید در کشور و هرمگان است.

تضمین حقوق مالکیت افراد و ثبات مقررات مهم‌ترین عوامل رونق تولید هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دسینه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تعیین شعار سال از سوی ایشان به اهمیت اقتصاد در نگاه و اندیشه رهبر معظم انقلاب اشاره و افزود: امور اقتصادی و دارایی استان نقش بسزایی در تحقق شعار سال جدید در هرمزگان خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه اهمیت تولید و تاثیر آن بر متغیرهای اقتصادی باعث شده است تا سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شود، افزود: چنانچه از تولید حمایت‌های موثری صورت گیرد قطعا با به کار گرفتن چند راهبرد تاثیر گذار می‌توان شعارهای رونق و جهش تولید را محقق کرد.

نماینده وزیر اقتصاد در استان هرمزگان گفت: موضوع مهمی که در به جریان انداختن تولید بسیار موثر است، بحث شفافیت، رقابت و تسهیل فضای کسب و کار است.

وی عنوان کرد: اگر فضای کسب و کار تسهیل شود، اداره بنگاه‌ها راحت‌تر و سرمایه گذاران و کار آفرینان با رغبت بیشتری وارد عرصه تولید می شوند، بنابراین موضوع مهم در این عرصه، مانع زدایی، ثبات مقررات و تضمین حقوق مالکیت افراد است تا زمینه‌های لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بنگاه‌های اقتصادی ایجاد شود.

مهدی دسینه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بحث ارتقای تامین مالی بنگاه‌ها نیز موضوع مهمی است که باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه باشد.

وی در ادامه افزود: برای توسعه تولید باید استراتژی مشخصی داشته باشیم تا از این رهگذر بتوانیم ابعاد مختلف توسعه تولید را محقق کنیم که یکی از آنها بازسازی، رتبه بندی و ارتقای نظام اعتبار سنجی است تا در این رهگذر بتوان فعالین واقعی عرصه تولید را شناسایی و از آنها با اعطای تسهیلات لازم حمایت جدی به عمل آورد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در ادامه گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم برای رشد و گسترش تولید استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی است هر چند که  تامین مالی داخلی در وهله اول بسیار مهم است. از سوی دیگر باید حتما فضایی در عرصه تولید کشور مهیا شود تا علاقمندان به تولید در فضای رسمی کشور فعالیت کنند، از این رو انتظار می رود با توجه به شعار امسال باید برای این گروه از تولید کنندگان، تمهیدات و تسهیلاتی قائل شد.

دکتر دسینه با بیان اینکه راهبرد مهم دیگر برای توسعه تولید، حمایت از تولید و تامین امنیت سرمایه‌گذاری است افزود این به این معناست که وقتی در توسعه تولید موفق می شویم که سرمایه گذاری در اقتصاد ایران و در بخش تولید امن باشد، هر چند تضمین حقوق مالکیت بحث مهمی در امنیت سرمایه گذاری به شمار می رود که در قوانین و مقررات فضای کسب و کار حتما باید دیده و اجرا شود.

در پایان نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان  گفت: با توجه به شعار سال و رئوس مطرح شده جهت تحقق آن و مزیت های اقتصادی استان هرمزگان، تلاش خواهیم کرد با کمک بخش خصوصی و استفاده از نظرات و ایده های نخبگان، شرایطی فراهم شود تا ضمن رفع موانع و مقررات مخل کسب و کار، فضای اقتصادی و سرمایه گذاری استان در همه حوزه ها به خصوص در بخش اقتصاد دریامحور، کشاورزی،نفت و گاز و پتروشیمی،گردشگری، تجارت، مناطق ویژه و آزاد مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول