اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شناسایی ۲ مورد کرونا انگلیسی در قشم / مبتلایان ‌قرنطینه شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۲ مورد مثبت ابتلا به کرونا انگلیسی در جزیره قشم خبر داد و گفت: این ۲ نفر طی سفر از امارات وارد این جزیره شده و هم اینک در قشم و بندرلنگه قرنطینه هستند.

شناسایی ۲ مورد کرونا انگلیسی در قشم / مبتلایان ‌قرنطینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ‌فاطمه نوروزیان ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: در تست‌های گرفته شده از پرواز امارات به قشم، تست 2 مورد مثبت بود و مشخص شد این 2 نفر به نوع جهش یافته انگلیسی مبتلا شده‌اند.

وی افزود: این بیماران ساکن قشم و بندرلنگه هستند که از زمان تست‌گیری تاکنون در قرنطینه بوده‌اند، بیمار ساکن قشم 48 ساله و بیمار ساکن بندرلنگه نیز 24 ساله است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه این دو بیمار در حال حاضر شرایط مناسبی دارند از خانواده این بیماران هم تست گرفته شده است و با دیگران ارتباط نداشته‌اند. 

وی ادامه داد: با توجه به ثبت این نوع جهش یافته در هرمزگان از این به بعد وضعیت بحرانی خواهد بود و مردم استان باید موارد و نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

نوروزیان اضافه کرد: این نوع جهش یافته ویروس کرونا 70 درصد شیوع بیشتری دارد و اگر از سوی مردم نکات بهداشتی رعایت نشود ممکن است به شرایط خوزستان دچار شویم که در حال حاضر آی سی یو آنها پر است و تخت خالی ندارند.

وی از مردم خواست حتما از دو ماسک استفاده کنند و از حضور در اماکن شلوغ و پر تردد خودداری کنند تا به این ویروس خطرناک مبتلا نشوند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول