اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بسته خبری ورزش هرمزگان| از خوش‌یمنی اشجاری برای شهرداری بندرعباس تا برگزاری پیکارهای مختلف ورزشی در فضای باز

هفته‌ای که گذشت هرمزگان شاهد برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی بود و شور و نشاط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از یک سال توقف به زمین‌های ورزشی بازگشت.

بسته خبری ورزش هرمزگان| از خوش‌یمنی اشجاری برای شهرداری بندرعباس تا برگزاری پیکارهای مختلف ورزشی در فضای باز

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری فارس از بندرعباس، هفته‌ای که گذشت هرمزگان شاهد برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی بود و شور و نشاط پس از یک سال توقف به زمین‌های ورزشی بازگشت. یکی از نکات قابل توجه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که از سوی مسؤولان مسابقات بشدت مورد تأکید قرار داشت.

نایبند بندرعباس قهرمان رقابت‌های فوتبال ساحلی جام مرحوم عباس استوانه

چهارمین دوره رقابت‌های فوتبال ساحلی جام مرحوم عباس استوانه با حضور تیم‌های فولاد هرمزگان، نایبند بندرعباس، پرسپولیس بندرعباس، بندر شهید حقانی و طوفان طاهرویٔیه سیریک در زمین ساحلی بندر شهید حقانی برگزار شد و با قهرمانی تیم نایبند به پایان رسید.

در بازی پایانی این رقابت‌ها دو تیم نایبند و پرسپولیس بندرعباس به مصاف هم رفتند که در پایان تیم نایبند موفق شد در یک بازی نزدیک با نتیجه شش بر پنج به برتری برسد و جام قهرمانی را از آن خود کند.

در دوازده دقیقه نخست این دیدار شاهد بازی زیبا و پرگل بودیم و تیم نایبند توانست سه بر دو به برتری برسد.‌

با شروع دوازده دقیقه دوم این بازیکنان پرسپولیس بودند که بازی را مساوی کردند و این نتیجه تا پایان این دوازده دقیقه باقی ماند. در دوازده دقیقه پایانی نایبند دوباره از حریف خود جلو افتاد اما این برتری باز هم ادامه نداشت و پرسپولیس دوباره بازی را مساوی کرد.

بر خلاف جریان بازی پرسپولیس به گل پنجم رسید تا شادی به اردوی این تیم بیاید اما شادی این تیم هم دوام نداشت و نایبند گل مساوی را به ثمر رساند تا تکلیف تیم قهرمان در وقت‌های اضافه مشخص شود.

در وقت‌های اضافه تیم نایبند به یک گل دست یافت و جشن قهرمانی بر با کرد. در این بازی مرتضی کلانترزاده، پوریا سورویی، علی میرزایی دو گل، منصور مدارایی و معین جمادی‌پور برای نایبند گلزنی کردند و پنج گل تیم پرسپولیس را احسان درا دو گل، رسول شکاری، فریبرز زاهری و مهدی محسن خواه به ثمر رساندند.

بندرعباس برای اشجاری خوش‌یمن است/ دومین پیروزی شهرداری بندرعباس

در هفته هشتم رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور تیم شهرداری بندرعباس که از ۷ بازی قبل خود تنها سه امتیاز کسب کرده بود در ورزشگاه خلیج فارس به دیدار اسپاد تهران رفت و موفق شد این تیم را با دو  گل شکست دهد.

نیمه نخست این بازی گلی نداشت و دو تیم مساوی به رختکن رفتند. در نیمه دوم شهرداری بندرعباس بلاخره مزد تلاش خود را گرفت و فواد نجایی قفل دروازه تیم اسپاد تهران را باز کرد. در ادامه شاگردان اشجاری در تیم شهرداری بندرعباس به گل دوم هم دست یافتند و هادی دهقای گل دوم تیمش را به ثمر رساند و این نتیجه تا پایان باقی ماند و شهرداری به دومین پیروزی خود در این فصل از رقابت های لیگ دسته دوم دست یافت.

تیم شهرداری بندرعباس در گروه الف با تیم‌های علم و ادب تبریز، سپید رود رشت، اسپاد تهران، فولاد نوین اهواز، شهرداری همدان، نفت و گاز گچساران، مس نوین کرمان، ملی حفاری اهواز، اتحاد کامیاران، ایرانجوان بوشهر، امید گناوه، ویستا توربین و محتشم تبریز هم گروه است. این رقابت‌ها با حضور ۲۸  تیم در دو گروه ۱۴ تیمی برگزار می‌شود.

بدمینتون‌بازان هرمزگانی این بار در ساحل بندرعباس به رقابت پرداختند

مسابقات بدمینتون ساحلی آزاد جام Fly Power  به‌مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر در دو بخش آقایان و بانوان در زمین بدمینتون ساحلی غدیر بندرعباس صبح  جمعه ۲۴ بهمن ماه، با حضور ۲۱ شرکت‌کننده در بخش آقایان و ۲۵ بازیکن در بخش بانوان برگزار گردید و نتایج ذیل در نهایت  در بخش آقایان مقام اول پوریا توکلی را بدست آورد، علی اکبر هاشمی پور دوم شد و مقام سوم مشترک به حسین زاهدی و علیرضا حافظ‌پور تعلق گرفت.

همچنین در بخش بانوان سحر بی‌طمع و هستی ناصری اول و دو شدند و مقام سوم مشترک را مبینا فیاضی و زهرا سواری کسب کردند.

لازم به ذکر است در پایان به قید قرعه به تعدادی از بازیکنان شرکت کننده نیز جوایزی اهدا شد.

بسکتبالیست‌های بندرعباسی این بار در پرتاب منطقه‌ای به رقابت پرداختند

به‌مناسب دهه مبارک فجر یک دوره مسابقات پرتاب سه امتیازی و پنالتی بسکتبال در دو بخش آقایان و بانوان به همت هیات بسکتبال شهرستان بندرعباس برگزار شد.

مرتضی کوهگرد دبیر هیات بسکتبال شهرستان بندرعباس در این خصوص گفت: در این رقابت ها که در زمین مرحوم ژیانفر در فضای باز برگزار شد در بخش مجموع آقایان و بانوان 83 شرکت کننده داشتیم.

وی افرود: در بخش آقایان ٥٣ بسکتبالیست، با مجموع امتیاز ٥٠ حضور داشتند که در نهایت، ایرج فیروزی با ٢٤ طاها خاکی‌نهاد ٢٣ و عماد بهپوریان با ٢١ امتیاز مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

کوهگرد ادامه داد: در بخش بانوان نیز 30 ورزشکار حضور داشتند که یاس زاهدزاده از پانزده پرتاب، هفت پرتاب وارد سبد کرد و مقام اول را به دست آورد، زهرا گنجی‌زاده از پانزده پرتاب، شش پرتاب موفق داشت و دوم شد، همچنین  نرجس سالارحسینی از پانزده پرتاب، با پنج پرتاب موفق مقام سوم این رقابت‌ها را کسب کرد.

آکادمی تنیس احمدوند هرمزگان نایب قهرمان کشور شد

در روز پایانی و فینال مسابقات تنیس جام حذفی قهرمانی کشور، در نخستین دیدار بخش انفرادی ، هاضم محمد نوا از تیم اکادمی تنیس احمدوند با نتیجه (۱-۶ و ۱-۶ ) مقابل امید سوری از تیم توسعه امین دارو به پیروزی رسید اما در دومین بخش انفرادی حمید رضا نداف موفق شد در مصاف با معین محمدی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست یابد تا نماینده تهران شکست دیدار اول را جبران کند.

در بخش دو‌نفره نیز تیم اکادمی تنیس احمدوند هرمزگان با ترکیب امیر حسین بادی و هاضم نو به مصاف تیم توسعه امین دارو تهران با ترکیب حمید رضا نداف و‌ امید سوری رفت و در پایان این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به سود نماینده تهران به پایان رسید.

دیدار فینال این دوره از رقابت ها به مدت ۹ ساعت به طول انجامید و در نهایت تیم توسعه امین دارو موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

همچنین تیم های ولسرویسز ایران و شانل آمل نیز عناوین سوم مشترک را از آن خود کردند.

آئین اختتامیه این پیکارها با حضور سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و‌ توسعه وزارت ورزش و‌ جوانان و داود عزیری ریٔیس فدراسیون تنیس کشورمان برگزار شد.

نفرات نماینده استان در فینال این رقابت‌ها را معین محمدی، هاضم نوا، امیرحسین بادی، بهروز کارگران در تیم اول و محمد کتیبه، حسین رحمانی، محمد امینی، محمدرضا درویش با کادر فنی معین سجودی  سرپرست، احمد حق‌نوازی مربی بدنساز، میثم عباسی مربی و سعید احمدوند سرمربی به‌عنوان کادر فنی تشکیل داده‌اند.

استان هرمزگان با 9 تیم در این رقابت‌ها شرکت کرد که آکادمی احمدوند هرمزگان الف و ب به‌همراه هتل بوتیک ایرمان قشم سه تیم هرمزگانی بودند که برای نخستین بار در جدول اصلی رقابت‌های جام حذفی قهرمانی کشور قرار گرفتند.

پیش از این بانوان استان هرمزگان در رقابت‌های تنیس جام حذفی قهرمانی کشور که با حضور 200 تنیسور در قالب 75 تیم برگزار شد، در رقابتی تنگاتنگ به قهرمانی رسیدند تا برای تنیس استان تاریخ‌ساز شوند.

مسابقات تنیس جام حذفی باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد کشور (جام فجر) در بخش آقایان از تاریخ ۱۱ بهمن‌ماه به میزبانی فدراسیون تنیس در زمین‌های تنیس مجموعه المپیک جزیره کیش آغاز و‌ ۲۳ بهمن‌ماه با انجام دیدار نهایی به پایان می‌رسد.

در این دوره از مسابقات ۱۸۳ تیم از استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان ‌شمالی، خوزستان، سمنان، زنجان، فارس، قم‌، کردستان، کرمان، گیلان، مازندران، یزد، همدان جزیره کیش و ‌قشم حضور دارند.

برگزاری مسابقه کاراته قهرمانی بانوان شهرستان بندرعباس

یکدوره مسابقات کاتا و کومیته قهرمانی شهرستان بندرعباس به‌مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و اعزام قهرمانان شهرستان به مسابقات انتخابی تیم استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دو بخش آقایان و بانوان در سالن شهید سام رمضانی با قضاوت ۱۰ داور برگزار شد که اسامی نفرات برتر به شرح زیر می‌باشد:

نفرات برتر بخش بانوان:

کومیته نوجوانان

وزن ۴۷- فاطمه سهرابی (کانون بسیج)، یلدا یلزاد (ایسین)
وزن ۵۴- مبینا جعفری (امام حسین)
وزن ۵۴+ نادیا کریم‌پناه (کانون بسیج)

کومیته جوانان

وزن ۴۸- سارا زمانی (کانون بسیج) آتنا اسماعیلی (کانون بسیج)
وزن ۵۳- افسون بذرکار (کانون بسیج) مریم تاجیکی (کانون بسیج)
وزن ۵۹+ دیانا شهبازیان (زیباشهر) فاطمه ساعدی (امید فردا)

کومیته امید

وزن ۵۰- کلثوم وکیلی (امید فردا) طاهره مهران‌پور (ایسین)
وزن ۵۵- مریم جهرمی (آکادمی ski) اطهره رحیمی (امید فردا)
وزن ۶۱- فرحناز دشتی‌پور (ایسین) دنیا کامران‌فر (نگین)

کومیته بزرگسالان

وزن ۵۰- فرزانه قاسمی (کانون بسیج) ام‌البنین یوسف جعفری (امید فردا)
وزن ۵۵- الهام رجبی (امید فردا)

نفرات برتر بخش آقایان:

کاتا جوانان
علی فرخیان (زیباشهر)

کاتا بزرگسالان
 حسین تنی(زیباشهر)

کومیته نوجوانان
وزن ۵۲- ابوالفضل امامدادی (نگین خلیج فارس)
وزن ۵۷- سجاد دژآباد (سامان) محمدامین سلمانی‌زاده خراجی (میلاد)
وزن۷۰- طاها خلیل‌تاش (آکادمی مروارید خلیج فارس)

کومیته جوانان
وزن ۵۵- علیرضا ویسی احمدوندی(کامیار) حبیب‌الله رمضانی(کامیار)
وزن ۶۱- حافظ رشیدی(زیباشهر)
وزن ۶۸- امیرحسین ابطحی (سامان)
وزن ۷۶+ مانی شیربچه (آکادمی مروارید خلیج فارس)

کومیته امید
وزن ۵۵- جابر بهرامی (نگین خلیج فارس) محمدامین زمانی (میلاد)
وزن ۶۰- مهدی محمدیان (میلاد) امیرحسین اسپید (میلاد)
وزن ۷۵- یاشار نژادمهدوی (گیل خلیج)
وزن ۸۴- محمدحسین عبادی‌فر (زیباشهر)

کومیته بزرگسالان
وزن ۵۵- احسان تنی (زیباشهر)
وزن ۶۰- حسین تنی (زیباشهر)
وزن ۶۷- عبدالرضا سالاری (سامان)
وزن ۸۴- محمدرضا سالارپور (کلاسیک) شایان سالاری(عارف)
وزن ۸۴+ صادق پروری‌نیا (زیباشهر)

خبرنگار: حسین مرسلی

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول