اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

26 پروژه آب و فاضلاب در دهه فجر هرمزگان افتتاح می‌شود

26 پروژه آبرسانی که تعداد 11 پروژه آن در قالب طرح ملی #پویش الف ب ایران در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، بستک، جاسک، بندرلنگه و رودان افتتاح می شود.

26 پروژه آب و فاضلاب در دهه فجر هرمزگان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امین قصمی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در دهه فجر امسال آبرسانی به 30 روستا در قالب 7 مجتمع آبرسانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و امکان دسترسی 23 هزار نفر را از آب شرب بهداشتی فراهم می‌کند.

وی افزود: در این پروژه‌ها 130 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته مدیرعامل آبفای هرمزگان، در بخش فاضلاب نیز 3 پروژه شامل احداث تاسیسات و تصفیه خانه فاضلاب روستای «تیاب» و  ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای بندرعباس و رودان با اعتبار 34 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

قصمی در بیان پروژه‌های شاخص سال 99 نیز خاطرنشان کرد: بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین‌کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی بندرعباس، بهره برداری از فاز نخست طرح ملی آبرسانی به شهر گوهران و 56 روستای مسیر از سد سُهران، فاز 3 آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس، توسعه شبکه آب مجموعه روستاهای فاقد شبکه شهرستان قشم، بهره برداری از مجتمع های آبرسانی روستایی مقام، گابریک، کشار و سرچاهان و شهدادی و طرح فاضلاب روستای تیاب میناب از جمله این پروژه‌ها بوده است.

وی همچنین گفت: 11 پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار 514 میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای هرمزگان اضافه کرد: بهره برداری از طرح انتقال آب از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی به مخازن داماهی و ششصد دستگاه بندرعباس به طول 33 کیلومتر است که در حال حاضر با پیشرفت90 درصد و اعتبار 3 هزار و 960 میلیارد ریال در دست اجراست.

این طرح آبرسانی با هدف انتقال 140هزار متر مکعب آب جهت بهره مندی 4 شهر ، 9 شهرک و 25روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر (در افق طرح) از آب شرب پایدار اجرایی شده است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول