اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی سالانه 50 میلیون مترمکعب نیاز هرمزگان را تأمین می‌کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین 50 میلیون متر مکعب از نیاز آبی استان هرمزگان از طریق آبشرینیکن یک میلیون متر مکعبی «بندرعباس» انجام شده است.

آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی سالانه 50 میلیون مترمکعب نیاز هرمزگان را تأمین می‌کند

هوشنگ ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی در حال ساخت در غرب شهر بندرعباس که روز 5شنبه گذشته فاز اول آن به ظرفیت 200 هزار متر مکعب در شبانه‌روز به بهره‌برداری رسید، در مجموع افق نهایی خود سالانه 320 تا 350 میلیون مترمکعب تولید خواهد داشت که در هر مرحله از افتتاح فازهای مختلف آن در حال برنامه‌ریزی برای تخصیص سهم مناسبی به هرمزگان هستیم.

وی افزود: در فاز اول این پروژه که روز گذشته با ظرفیت 200 هزار مترمکعب افتتاح شد، روزانه 30 تا 35 هزار مترمکعب از آن به شبکه انتقال به بندرخمیر تزریق می‌شود تا نیاز آبی این شهرستان برطرف شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان همچنین عنوان کرد: روستاهای غربی شهرستان بندرعباس نیز روزانه 7 تا 10 هزار متر مکعب از آب تولیدی این آبشیرین‌کن عظیم بهره‌مند هستند که تنش آبی آنها به حداقل رسیده است.

ملایی همچنین بیان داشت: تاکنون مجوز برداشت 150 میلیون مترمکعب از آب دریا برای شیرین‌سازی به این مجتمع عظیم داده شده است.

وی ادامه داد: این مجتمع توان تولید بالایی از آب آشامیدنی با کیفیت بسیار بالا را برخوردار است و محدودیتی در تأمین آب مورد نیاز استان هرمزگان نخواهد داشت و حتی امکان تأمین آب مورد نیاز صنایع استان را نیز داراست.

به گفته این کارشناس حوزه آب، ساخت این آبشیرین‌کن به همت نیروهای متخصص داخلی جلوه‌ای از تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید خواهد بود.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول