اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سینماهای هرمزگان در صورت اجازه ستاد استانی کرونا بازگشایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: سینماهای استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شود البته این تصمیم تابعی از اجازه ستاد استانی مدیریت کرونا در هرمزگان است.

سینماهای هرمزگان در صورت اجازه ستاد استانی کرونا بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی اظهار کرد:بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بازگشایی سینماها در سراسر کشور، سینماهای استان هرمزگان نیز با حفظ پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: بخش فرهنگ و هنر با شیوع بیماری کرونا، اولین حوزه‌ای بود که برای حفظ سلامت عموم مردم کلیه فعالیت‌های صنوف زیر مجموعه خود را تعطیل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص نحوه بازگشایی سینماهای استان عنوان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی استان و قرار داشتن در پیک بیماری کرونا، بازگشایی سینماها منوط به حفظ ضدعفونی کامل سینما، صندلی‌ها و سیستم‌های خنک کننده و حفظ فاصله اجتماعی و پذیرش بصورت نصف ظرفیت می‌باشد.

کمالی زرکانی یادآور شد: برای محافظت از سلامت مردم تیمی از بازرسان برای بازدید از اماکن و صنوف فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده که بصورت مستمر سرکشی‌های لازم را انجام خواهند داد و از سوی دیگر اختیارات لازم به مدیران سینماها داده شده است که بر اساس حفظ سلامت عمومی نسبت به بازگشایی یا عدم بازگشایی اقدام کنند. 

وی اظهار داشت : آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز که فعالیت خود را از چندی قبل شروع کرده بودند نیز ملزم به پذیرش و آموزش هنرجو بصورت انفرادی و با حفظ کامل پروتکل های بهداشتی می‌باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان گفت: هرچند بازگشایی بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر تابع اعلام وزارتخانه متبوع می‌باشد اما با توجه به شرایط هرمزگان، تصمیم گیری‌ها و مصوبات ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در اولویت می‌باشد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول