اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دو موج «بارشی» در راه «هرمزگان»

آسمان هرمزگان از آخر وقت امروز یک‌شنبه تا پایان هفته بارانی است.

دو موج «بارشی» در راه «هرمزگان»

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کیانوش عارفی معاون فنی سازمان هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: طی امروز یکشنبه ۲۴ فروردین، برای استان افزایش و گذر ابر و برروی مناطق دریایی، وزش بادهای جنوب شرقی پیش بینی می‌شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

وی افزود: توصیه می‌شود تردد شناورها به ویژه شناورهای سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد.

معاون هواشناسی هرمزگان ادامه داد: از اواخر وقت امشب و طی روز دوشنبه 25 فروردین، تحت تاثیر سامانه بارشی از مناطق غربی استان و جزایر کیش و لاوان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ آغاز خواهد شد و به تدریج تا ساعات بعد از ظهر و شب سایر نقاط استان را نیز در برخواهد گرفت.

عارفی عنوان کرد: عمده بارش‌های این سامانه در مناطق غربی و شمالی استان پیش بینی می‌شود که ضمن افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد، احتمال آب گرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در  مناطق یادشده دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به حجم بیشتر بارش طی روز دوشنبه در استان‌های همجوار توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان خودداری و با توجه به بروز صاعقه از صعود به مناطق مرتفع نیز اجتناب شود.

عارفی اضافه کرد: روز سه شنبه بارش چندانی در سطح استان نخواهیم داشت اما سامانه ی بارشی دیگری طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان نفوذ و فعالیت خواهد کرد.

معاون هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: از نظر دمایی در این مدت کاهش دمای بیشینه و افزایش دمای کمینه پیش بینی می‌شود و در صورت تغییراحتمالی در الگوهای هواشناسی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول