اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهورزان و مراقبین سلامت به‌صورت روزانه پیگیر درمان بیماران کرونایی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت؛ با ابتلای 9 نفر دیگر در استان به کرونا ویروس شمار مبتلایان این بیماری در استان به 190 نفر رسید.

بهورزان و مراقبین سلامت به‌صورت روزانه پیگیر درمان بیماران کرونایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی اظهار کرد: تمام افراد مشکوک به بیماری حاد تنفسی و مثبت کووید 19 همگی دوران 14 روزه درمان خود پس از ترخیص از بیمارستان در منزل و نقاهتگاههای تکمیل درمان دانشگاه می‌گذرانند و سپس کارشناسان حوزه بهداشت از خانه بهداشت تا مراکز خدمات جامع سلامت پیگیر وضعیت سلامت آنان هستند.

وی ضمن تشکر از بهورزان شاغل در 602 خانه بهداشت از سراسر استان ابراز کرد: بهورزان بصورت روزانه پیگیر درمان بیماران هستند و مردم نیز تا کنون همکاری خوبی با آنان داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: با تجهیز آزمایشگاه تشخیص کرونا به دستگاههای جدید و افزایش تعداد تست‌ها به 100 مورد در روز و با پیگیری‌هایی که توسط عوامل بهداشت صورت می‌گیرد ما در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد موارد مثبت در استان خواهیم بود.

وی با بیان آمار مبتلایان به کووید 19 تا تاریخ 11 فروردین 99 اظهار کرد: 9 نفر جدید مبتلا شده امروز 5 در بندر عباس و دو نفر در جزیره قشم، یک نفر در جزیره کیش و یک نفر در شهرستان بستک بود.

دکتر فرشیدی تصریح کرد: در ۴۸ ساعت گذشته فوتی جدید بر اثر کرونا نداشته‌ایم و شمار فوت شدگان 14 نفر است.

وی بیان کرد: تاکنون از 840 نفر نیز آزمایش گرفته شده که 642 مورد منفی بوده است که این موارد منفی نیز کماکان تحت نظر گروه بهداشتی و درمانی هستند.

فرشیدی خاطر نشان کرد: تاکنون در بندرعباس97 نفر، کیش 38 نفر، قشم 21 نفر، میناب 11 نفر، بندرلنگه 7 نفر، حاجی آباد 5 نفر، رودان 4 نفر، بستک 3 نفر، پارسیان و خمیر هر کدام 2 نفر و جاسک یک نفر مبتلا به کرونا داشته‌اند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول